ستارگان فوتبال
تاریخچه باشگاه های مشهور و آلبوم تصاویر بازیکن های مشهور

Nasser Hejazi.jpg

ناصر حِجازی (۲۳ آذر ۱۳۲۸ در تهران-۲ خرداد ۱۳۹۰ [۲] در تهران) مربی و بازیکن فوتبال ایرانی بود. او دروازه‌بان اول تیم ملی فوتبال ایران در دهه ۱۳۵۰ بود و ۲ قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، ۱ قهرمانی در بازی‌های آسیایی و شرکت در المپیک و جام جهانی فوتبال را در کارنامه دارد. او هم‌چنین به هم‌راه تیم تاج قهرمانی در جام تخت جمشید و جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کرده‌است.

فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال حجازی را دومین دروازه‏‌بان برتر قرن بیستم قاره آسیا پس از محمد الدعایه عربستانی معرفی کرده‌است.

حجازی در دوران مربی‌گری هم تیم استقلال تهران را به نایب‌قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا و قهرمانی لیگ آزادگان و جام حذفی ایران رساند. 

وی در روز ۲ خرداد ۱۳۹۰ پس از تحمل مدت‌ها رنج ناشی از بیماری سرطان ریه در بیمارستان کسری تهران درگذشت و در تاریخ ۴ خرداد ۱۳۹۰ خورشیدی در «قطعه نام‌آوران» بهشت زهرا به خاک سپرده شد.
 



ادامه مطلب ...

Ali-Daei.JPG

علی دایی بازیکن بازنشسته و مربی فوتبال ایرانی است. وی ۱۰۹ گل ملی در کارنامهٔ خود دارد و با فاصلهٔ زیادی بهترین گلزن بازی‌های ملی در تاریخ فوتبال جهان است. در سال ۱۳۸۶ خورشیدی، از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال (متعلق به فیفا)، علی دایی در رده بیست و ششم فهرست بازیکنان برتر تاریخ فوتبال جهان قرار گرفت، در این فهرست وی به عنوان تنها بازیکن آسیایی در میان برترین‌های تاریخ فوتبال مشاهده می‌شود.

دایی سابقهٔ بازی در تیم‌های مهم بوندس لیگا همچون بایرن مونیخ را دارد و به همراه این تیم به نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یافته و همچنین از ژوئن ۲۰۰۷ یکی از اعضای کمیته فوتبال فیفا است.



ادامه مطلب ...

Cristiano Ronaldo in Real Madrid 2.jpg

کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو (به پرتغالی: Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro؛ زادهٔ ۵ فوریه سال ۱۹۸۵؛ ۲۷ سال) که بیشتر با نام کوچکش کریستیانو رونالدو شناخته می‌شود یک فوتبالیست پرتغالی است. او عضو تیم ملی فوتبال پرتغال و تیم باشگاهی رئال مادرید می‌باشد. نام خانوادگی رونالدو از نام خانوادگی مادرش دوس سانتوس و نام خانوادگی پدرش آویرو گرفته شده‌است. رونالدو یک مهاجم است و کاپیتان تیم ملی پرتغال است. وی یکی از گران قیمت ترین بازیکنان فوتبال است[۲] که با ۸۰ میلیون پوند (۱۳۱٫۶ میلیون دلار) از باشگاه منچستر یونایتد به باشگاه رئال مادرید پیوست.



ادامه مطلب ...

Maradona 2010-1.jpg

دیگو آرماندو مارادونا (زاده ۳۰ اکتبر ۱۹۶۰ در ویلا فیوریتو، امروزه پاتریدو در ایالت بوئنوس آیرس)، فوتبالیست سابق آرژانتینی و مربی کنونی فوتبال است.



ادامه مطلب ...

Mehdi Mahdavikia.jpg

مهدی مهدوی‌کیا (زاده ۵ مرداد ۱۳۵۶ - شهر ری اصالتا اهل اراک) بازیکن تیم پرسپولیس و کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران است. او در باشگاه‌های بانک ملی، پرسپولیس، بوخوم و هامبورگ، اینتراخت فرانکفورت آلمان و داماش گیلان بازی کرده‌است. او در سال ۲۰۰۳ از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بازیکن برتر فوتبال آسیا شناخته شد. هواداران هامبورگ به او لقب موشک ایرانی داده بودند.

او دو بار در فصل‌های ۲۰۰۳-۲۰۰۲ و ۲۰۰۴-۲۰۰۳ از سوی هواداران هامبورگ به عنوان بهترین بازیکن این تیم انتخاب شد و یک بار هم از سوی نشریه معتبر کیکر عنوان بهترین بال راست بوندسلیگا را به دست آورد.

مهدوی‌کیا در نظرخواهی فدراسيون بين‌المللی آمار و تاريخ فوتبال جهان در ابتدای سال ۲۰۱۰ به عنوان بيست‌و‌هفتمین بازیکن محبوب جهان انتخاب شد.



ادامه مطلب ...
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ستارگان فوتبال و آدرس www.soccerstars.loxblog.comلینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان بعد از تائيد در سايت ما قرار ميگيرد (زيرا اين سايت فقط با وبلا گها و سايت هاي كه پيج رنك 1 به بالا دار تبادل لينك ميكند)





نويسندگان