ستارگان فوتبال
تاریخچه باشگاه های مشهور و آلبوم تصاویر بازیکن های مشهور

کره در خانه هم مغلوب ايران شد

 

تيم ملي ايران با برتري يک بر صفر برابر کره جنوبي به عنوان تيم اول گروه راهي جام جهاني برزيل شد.


ملي پوشان ايران با يک نمايش منطقي و به دور از احساس توانستند با نتيجه يک بر صفر حسرتي که چهار سال پيش در کره در دل ايراني ها ماند، در همين کشور به اشک شوق تبديل شود.

ايران در رقابت هاي مقدماتي با 5 پيروزي، يک تساوي و دو شکست با 16 امتياز به عنوان تيم نخست گروه خود راهي جام جهاني شد. نکته جالب کسب 9 امتياز از اين شانزده امتياز در سه بازي آخر بود. جايي که اميدها بسيار کم شده بود.

شاگردان کي روش که در ديدارهاي اول چندان مطمئن نشان نداده بودند، در سه بازي اخير خود کاري کردند کارستان. گرفتن شش امتياز از کره جنوبي و دبل کردن تيمي که چهار سال پيش ايران را از جام جهاني محروم کرد، لذتي فراتر از پاسخ دادن به کري خواني هاي نه چندان دوستانه داشت.

ايران پيش از اين در جام جهاني 1978 آرژانتين، 1998 فرانسه و 2006 آلمان شرکت کرده بود و با توجه به روند يکي‌درميان حضور در جام جهاني اين بار نوبت ما بود که در بزرگ ترين رويداد فوتبالي جهان در عرصه ملي شرکت کنيم.

مردان آريايي در جام جهاني نتوانسته اند از گروه خود صعود کنند، ايران تنها يک برد در جام جهاني به دست آورده که مقابل آمريکا در سال 1998 به دست آمده است.

با توجه به برگزاري رقابت هاي مقدماتي در جام جهاني در ساير قاره ها ايران به عنوان سومين تيم راهي جام جهاني 2014 شد. پيش از اين ايران، ژاپن و استراليا صعود خود به جام جهاني را جشن گرفتند.

 

استراليا با شکست عراق به جام‌جهاني صعود کرد.


تيم ملي استراليا در روز پاياني رقابت‌هاي گروه دوم انتخابي جام‌جهاني 2014 با برتري يک بر صفر برابر عراق موفق شد، به جام‌جهاني صعود کند.

کانگوروها در آخرين بازي خود در مقدماتي جام‌جهاني برابر عراق به ميدان رفتند که در پايان موفق شدند با گل "جاشوآ کندي" در دقيقه 82 بليت رفتن به برزيل را رزرو کند.

قضاوت اين ديدار را عليرضا فغاني بر عهده داشت.

پيش از اين تيم‌هاي برزيل (ميزبان) و ژاپن به جام‌جهاني صعود کرده بودند. در ديگر ديدار اين گروه اردن و عمان براي مشخص شدن تيم سوم اين گروه به مصاف هم مي‌روند.

 

سرمربي تيم ملي کره‌جنوبي حرف‌هايش درباره ايران را پس گرفت و گفت که اين حرف‌ها را نزده است.


چوي کانگ هي در نشست خبري پيش از ديدار ايران برابر کره‌جنوبي، درباره وضعيت تيمش پيش از بازي فردا گفت: ديدار برابر ايران بازي آخرمان است و چيزي که اهميت دارد اين است که مي‌خواهيم اين بازي‌ها را با پيروزي به پايان برسانيم. ما به دنبال اين هستيم که خيلي خوب اين بازي‌ها را تمام کنيم. بازيکنان ما بسيار خوب آماده اين بازي شده‌اند. تمرکزمان فقط روي اين ديدار و برد برابر ايران است.
وي افزود: ما اردوي بلند مدتي را پشت سر گذاشتيم و به لحاظ فيزيکي و بالانس تيمي در بهترين شرايط قرار داريم.
سرمربي کره درباره ترکيب اين تيم در بازي فردا گفت: ما گزينه‌هاي زيادي را براي بازي فردا داريم. من به عنوان سرمربي کره هيچ نگراني بابت ترکيب يازده نفره‌ي بازي فردا ندارم و اطمينانم روي همه بازيکنان است. مطمئن هستم هر کدام از آنها در ترکيب باشند بهترين عملکرد را ارائه مي‌دهند.
وي افزود: اين ديدار بازي خانگي‌ماست. يک مقدار مشکلاتي وجود داشت و ما تلاش کرديم آنها را برطرف کنيم.
چوي در پاسخ به اينکه شعار فيفا اين است که "فوتبال رشته‌ي زيبايي‌هاست" اما شما با حرف‌هايتان پيش از بازي اين رشته زيبا را به جنگ تبديل کرديد گفت: من درباره آن حرف‌ها ديگر صحبتي ندارم. ما به دنبال ارائه يک بازي زيبا هستيم. من واقعا نمي‌دانم آن حرفهايم را چطور منعکس کردند. سرمربي ايران به حرفهايي که از قول من زده شد واکنش نشان داد و ديگر اکنون همه چيز تمام است و بايد ما به فکر بازي زيبا باشم.
چوي درباره وضعيت آب و هوايي اولسان و احتمال بارش باران در ساعت برگزاري بازي هم گفت: هر چه قدر باران ببارد ما کاري نداريم و تنها بازي معمولي خودمان را انجام مي‌دهيم و آماده اين ديدار هستيم.

 

سرمربي تيم ملي ايران بر خلاف سرمربي کره آرزو کرد ايران در کنار کره جنوبي جشن صعود بگيرد.


کارلوس کي روش در نشست خبري بازي ايران برابر کره جنوبي اظهار کرد: ابتدا به همه ظهر بخير و به همه اهالي رسانه‌ خوش‌آمد مي‌گويم. از تاخيرم در اين نشست خبري عذرخواهي مي‌کنم. متاسفانه ترافيک باعث شد که دير به نشست خبري برسيم. اگر آقاي چوي جاي من حضور داشت از همين الان شروع به جنگ مي‌کرد، اما ما عذرخواهي مي‌کنيم. به تيم ملي کره تبريک مي‌گويم که به جام جهاني صعود کرده است. من از جانب تيم ملي ايران به کره‌اي که صعودشان را روي کاغذ مسجل کرده‌اند تبريک مي‌گويم.
به گزارش ايسنا ، وي ادامه داد: اين خواسته قلبي ماست که با تمام انگيزه فردا شاهد بازي خوبي باشيم. در کنار کره به جام جهاني برويم و در کنار آنها جشن صعود بگيريم. ما احترام بسيار زيادي براي کره جنوبي قائليم .ما اينجا هستيم که ماموريت‌مان را به پايان برسانيم و اميدواريم اين مهم را انجام بدهيم. فردا با تمام قدرت مي‌خواهيم صعود کنيم.
کي‌روش پس از مطرح شدن سوالي درباره اظهارات بازيکنان کره از نکونام وارد بحث شد و گفت: من بعد از 33 سال کار در ژاپن، امريکا، اسپانيا، آفريقاي جنوبي و انگليس هيچگاه شاهد چنين لغاتي مانند خون و انتقام نبودم و معتقدم بايد اين بحث را همين جا تمام کنيم. مي دانم فدراسيون کره، بازيکنان و مردم کره انسانهاي خوبي هستند. جهان مي داند که کره اي ها مردم مهربان نوع دوست و بسيار خوبي هستند. پس ما هيچگاه وقتي يک يا دو نفر اين حرفها را مي‌زنند نظرمان را درباره واقعيت کره اي ها عوض نمي‌کنيم.
سرمربي ايران ادامه داد: ما بايد براي تمام هواداران ايراني و کره‌اي فوتبال خوبي را به نمايش بگذاريم. همانطور که قانون فيفا تاکيد مي‌کند فوتبال جوانمردانه اي را انجام بدهيم
اين يک رسم ايراني است که ما براي رقباي خودمان گل مي بريم فردا براي کره‌اي ها هم گل مي‌بريم .وقتي صحبت از انتقام مي‌شود، ما فقط از راه فوتبال جواب مي‌دهيم، چون اين تنها راهي است که بلديم. وقتي صحبت از خون به ميان آمد ما با تحرک و عرق ريختن جواب اين حرفها را مي‌دهيم. آخرين جمله من خيلي ساده است؛ ما اينجا هستيم که صعودمان را جشن بگيريم، حضور ما براي جنگيدن با کره نيست، امده ايم با کره بازي کنيم. شما در جنگ با حريفتان روبه رو مي‌شويد ولي در چنين مسابقه‌هايي شما در کنار حريفتان قرار مي‌گيريد. من از رسانه هاي ايراني و کره اي درخواست دارم که بياييد همه با هم از فوتبال لذت ببريم.
خبرنگار بي بي سي دو سوال از کي‌روش داشت که " آيا طبق حرف قبلي خود براي سرمربي کره پيراهن ازبکستان را مي‌خريد و اينکه پس از دو سال زندگي در ايران چه قدر احساس ايراني بودن مي‌کنيد؟" که سرمربي تيم ملي ايران در پاسخ گفت: بگذاريم کمي هم شوخي کنيم! من آماده بودم يک پيراهن براي چوي بياورم، اما وقتي گفت ما يازده پيراهن مي‌خواهيم من پول ندارم بخرم! در حقيقت تلاش مي‌کنم که در اتمام بازي با چوي دست بدهم و با هم جشن صعود بگيريم. اين مايه افتخار من خواهد بود که پيراهن ايران را به چوي هديه کنم، اما پاسخ به سوال دوم: ايران خانه من است. ايران خانواده من است.

 

جام کنفدراسيونها - برزيل

 

تيم فوتبال نيجريه قهرمان قاره آفريقا دوشنبه در اولين ديدار خود در چارچوب رقابتهاي جام کنفدراسيونها با نتيجه شش بر يک تيم فوتبال تاهيتي قهرمان اقيانوسيه را درهم شکست.


در اين ديدار که در چارچوب رقابتهاي گروه دوم برگزار شد اووا اچيجيله در دقايق پنج و 80 ، نامدي ادومادي در دقايق 10 ، 25 و 76 و جاناتان تهائو بازيکن تاهيتي به اشتباه در دقيقه 69 براي نيجريه گلزني کردند و تک گل تاهيتي را نيز تهائو در دقيقه 54 به ثمر رساند.

تيم ملي فوتبال نيجريه به علت اختلاف بازيکنان اين تيم با فدراسيون فوتبال نيجريه در خصوص پاداش بازيکنان روز يکشنبه وارد برزيل شد.

مسئولان نيجريه به بازيکنان تيم ملي فوتبال نيجريه وعده داده بودند براي هر پيروزي در جام کنفدراسيونها 10 هزار دلار و براي هر تساوي پنج هزار دلار دريافت خواهند کرد اما فدراسيون فقير فوتبال نيجريه چند ساعت پيش از سفر اين تيم به برزيل اعلام کرد نمي تواند چنين پاداشي پرداخت کند و آن را به نصف کاهش مي دهد.

بازيکنان نيجريه هفته گذشته از ترک هتل شهر محل برگزاري بازي با ناميبيا درچارچوب مقدماتي جام جهاني خودداري کرده بودند و براي همين حضور تيم ملي نيجريه در رقابتهاي جام کنفدراسيونها با ترديد همراه بود.

نيجريه با پيروزي برابر تاهيتي بالاتر از تيم ملي فوتبال اسپانيا قهرمان جهان و اروپا در صدر جدول گروه دوم اين رقابتها قرار گرفت.

اسپانيا يکشنبه با نتيجه دو بر يک اروگوئه قهرمان آمريکاي جنوبي را شکست داده بود.

بر اساس آمار رسمي اين اولين باري است که تاهيتي با يک تيم از خارج از قاره اقيانوسيه بازي مي کند.
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ستارگان فوتبال و آدرس www.soccerstars.loxblog.comلینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان بعد از تائيد در سايت ما قرار ميگيرد (زيرا اين سايت فقط با وبلا گها و سايت هاي كه پيج رنك 1 به بالا دار تبادل لينك ميكند)





نويسندگان