ستارگان فوتبال
تاریخچه باشگاه های مشهور و آلبوم تصاویر بازیکن های مشهور

12 بازيکن ديگر به اردوي تيم ملي اضافه شدند

بازيکن جوان و ايراني الاصل مقيم سوئد به تيم ملي اضافه شد .


به گزارش ورزش سه به نقل از سايت رسمي فدراسيون، شب گذشته بازيکنان تيم هاي استقلال، سپاهان، تراکتورسازي، نفت تهران و برخي از لژيونرها وارد دبي شدند.

براساس اين خبر شب گذشته بازيکنان لژيونر تيم ملي، عليرضا حقيقي( ساعت 23:10 دوشنبه)، مسعود شجاعي (ساعت 00:05 سه شنبه) و دانيال داوري ( ساعت 00:20 سه شنبه) و جواد نکونام، مجتبي جباري، پژمان منتظري، خسرو حيدري، محمدرضا خلعتبري، يعقوب کريمي، اميد ابراهيمي، احسان حاج صفي، محمدنصرتي ساعت 8 صبح روز سه شنبه وارد دبي شده و پس از ورود به باشگاه ايرانيان منتقل شدند.

لازم به ذکر است، ميکو کوجالا – مربي بدنساز تيم ملي هم 02:30 بامداد سه شنبه وارد امارات شده و به اردوي تيم ملي ملحق شد.

همچنين رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه نيز امروز و فردا به ملي پوشان ملحق خواهند شد.

خبر جالب اينکه آتشکده، بازيکن ايراني الاصل مقيم سوئد که در تيم اوبروي سوئد بازي مي کند به تيم ملي دعوت شد.

ويليام آتشکده که سابقه بازي در تيم ملي زير 19 سال سوئد را در کارنامه خود دارد و از دوره جوانان خود در تيم گوتنبورگ سوئد بازي مي کند، ساعت 02:40 بامداد سه شنبه وارد دوبي شد.

وي 20 سال سن دارد و در پست مهاجم بازي مي کند.

اولين جلسه تمريني تيم ملي فوتبال ايران زير نظر کادر فني در باشگاه ايرانيان امارات برگزار شد.


به گزارش ورزش سه به نقل از سايت رسمي فدراسيون، بازيکنان تيم ملي حاضر در اردوي امارات، عصر ديروز نخستين تمرين خود را انجام دادند.

در اين تمرين که از ساعت 18 تا 19:30 انجام شد، بازيکنان تمرينات خود را با گرم کردن با توپ آغاز کردند و پس از تنيس فوتبال و حرکات کششي، تمرينات ريکاوري خود را زير نظر کادر فني در زمين تمريني باشگاه ايرانيان انجام دادند.













آبي‌ها صدرنشين 91 باقي ماندند

تيم فوتبال استقلال برابر نفت تهران متوقف شد اما همچنان صدرنشين ليگ در سال 91 باقي ماند.


 تيم استقلال در هفته سي‌ام ليگ برتر از ساعت 15:30 در ورزشگاه آزادي به مصاف تيم نفت تهران رفت که بازي با نتيجه يک بر يک به پايان رسيد.

به گزارش فارس، فرزاد حاتمي در دقيقه 16 با يک شوت دقيق از داخل محوطه جريمه براي استقلال گلزني کرد. رضا نوروزي نيز در دقيقه 62 با شوتي از داخل محوطه جريمه گل نفت را به ثمر رساند. توپ ارسالي به پاي يکي از مدافعان استقلال  هم خورد و وارد دروازه شد.

آبي پوشان با اين برد 60 امتيازي شد و در صدر باقي ماند. تيم نفت تهران نيز 48 امتيازي شد.

تورج حق وردي داور مسابقه به ساموئل از  استقلال  و مهر آزما از نفت تهران کارت زرد نشان داد.

در رده دوم هم تيم سپاهان با 59 امتياز قرار دارد.

دو شنبه 28 اسفند 1391برچسب:سپاهان,به,يک,قدمي,صدر,رسيد, :: 18:12 ::  نويسنده : مازیار

هفته سي‌ام ليگ برتر

در هفته سي‌ام ليگ برتر سپاهان مقابل تراکتورسازي به پيروزي رسيد.


 هفته سي ام ليگ برتر فوتبال ايران با انجام 2 ديدار به صورت همزمان از ساعت 15:30 به پايان رسيد. در اين ديدار ها تيم هاي مدعي عنوان قهرمان به ميدان رفتند.

به گزارش فارس، در بازي ديگر تراکتورسازي به مصاف سپاهان رفت. شاگردان کرانچار در اين ديدار برتري مطلقي نسبت به حريف خود داشتند و با سه گل محمدرضا خلعتبري 14، فرشيد طالبي 29 و محرم نويدکيا 54 به پيروزي رسيدند. همچنين حسين پاپي در دقيقه 55 براي سپاهان گل ديگري را به ثمر رساند که از سوي داور مردود اعلام شد. تک گل تراکتورسازي را گيلسون 88 به ثمر رساند.

سپاهان  با کسب 59 امتياز به يک قدمي استقلال رسيد تا حساسيت در صدر جدول به اوج خود برسد.

زمان ديدار دو تيم پرسپوليس و ذوب‌آهن از هفته سي‌ و دوم تغيير کرد.


به گزارش "ورزش سه " و به نقل از سايت سازمان ليگ، به دليل برگزاري ديدار دو تيم استقلال و گهر از هفته سي و يکم در ساعت 19 روز جمعه 23 فروردين، زمان ديدار دو تيم ذوب‌آهن و پرسپوليس از هفته سي و دوم ليگ برتر که قرار بود در همان روز و ساعت 17:30 برگزار شود تغيير کرد و بازي 2 تيم رأس ساعت 17 برگزار مي‌شود.

هفته بيست و هشتم لاليگا اسپانيا

تيم فوتبال بارسلونا مقابل مهمان خود رايووالکانو به برتري رسيد.


 در 2 بازي پاياني شب گذشته از هفته بيست و هشتم لاليگا اسپانيا و در مهم‌ترين ديدار تيم فوتبال بارسلونا در ورزشگاه مملو از تماشاگر نيوکمپ ميزبان رايووالکانو بود که اين بازي در پايان با نتيجه 3 بر يک به سود بارسا به پايان رسيد.

به گزارش فارس، در اين بازي داويد ويا در دقيقه 25 روي پاس گل مسي به گل رسيد و در دقيقه 40 مسي روي پاس گل ويا گل دوم بارسلونا را به ثمر رساند و نيمه اول با همين نتيجه به پايان رسيد.

در نيمه دوم نيز مسي روي حرکتي ديدني و با ضربه‌اي چيپ گل سوم بارسلونا را وارد دروازه رايووالکانو کرد اما در دقيقه 70 تامودو يکي از گل‌هاي خورده را جبران کرد تا نتيجه 3 بر يک شود.

مسي با 2 گلي که در اين بازي به ثمر رساند در اين فصل لاليگا 42 گله شد و در صدر جدول گلزنان لاليگا جايگاه خود را تثبيت کرد.

در بازي ديگر نيز گرانادا ميزبان لوانته بود که اين بازي در پايان با نتيجه يک بر يک مساوي خاتمه يافت.

بارسلونا با اين پيروزي 74 امتيازي شد و در صدر جدول رده بندي لاليگا اسپانيا جايگاه خود را تثبيت کرد.

دو شنبه 28 اسفند 1391برچسب:اخبار,کميته,انضباطي,1,, :: 11:58 ::  نويسنده : مازیار

جريمه و محروميت براي تيم هاي ليگ برتري

کميته انضباطي راي هاي خود را در خصوص تيم هاي متخلف صادر کرد.


به گزارش ورزش سه به نقل از سايت رسمي فدراسيون، ديدار دو تيم گاز خوزستان و دبيري تبريز از سري رقابتهاي ليگ برتر فوتسال در اهواز برگزار شد که از سوي تماشاگران تيم گاز خوزستان تخلفاتي صورت گرفت. همچنين رشيد قلي پور بازيکن تيم دبيري تبريز به دليل اعتراض به داور، از زمين مسابقه اخراج شد.کاوياني –سرپرست تيم دبيري تبريز هم در حين بازي، بازيکنان را از زمين مسابقه خارج کرد و مسابقه با 6 دقيقه تاخير مواجه شد. کميته انضباطي پس از بررسي به دليل تخلف تماشاگران تيم ميزبان، باشگاه گاز خوزستان را به پرداخت 10 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم کرد.رشيد قلي پور به دليل تخلفش به مدت 8 جلسه از همراهي تيم خود محروم و به پرداخت 10 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم شد. همچنين کاوياني-سرپرست تيم دبير تبريز به توبيخ کتبي و پرداخت 5 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم شد.

جريمه نقدي براي پيروز قرباني
کميته انضباطي پيروز قرباني را به دليل عدم رعايت ماده 23 آيين نامه انضباطي به توبيخ کتبي و درج در پرونده و پرداخت 30 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم کرد.

جريمه نقدي براي سرپرست و بازيکن سپاهان
ديدار دو تيم سپاهان اصفهان و صباي قم از سري رقابتهاي ليگ برتر از هفته بيست و نهم در اصفهان برگزار شد که از سوي رسول خوروش-مدير تيم سپاهان و اميد ابراهيمي –بازيکن تيم سپاهان تخلفاتي صورت گرفت. بر همين اساس کميته انضباطي رسول خوروش-مدير تيم سپاهان و اميد ابراهيمي –بازيکن تيم سپاهان را جداگانه به پرداخت 10 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم کرد.

جريمه براي مربيان تيم صباي قم
ديدار دو تيم استقلال و صباي قم از سري رقابتهاي ليگ برتر از هفته بيست و هشتم در قم برگزار شد که از سوي رضا محتشم و سهراب بختياري زاده تخلفاتي صورت گرفت.
بر همين اساس رضا محتشم طبق بند يکم ماده 22 آئين نامه به مدت يک جلسه از همراهي تيم مربوطه و شرکت در مسابقات محروم و به پرداخت 20 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم شد. سهراب بختياري زاده نيز به مدت 3 جلسه از همراهي تيم مربوطه و شرکت در مسابقات رسمي محروم و به پرداخت 20 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم شد.

جريمه نقدي براي باشگاه پرسپوليس
ديدار دو تيم راه آهن شهر ري و پرسپوليس از سري رقابتهاي ليگ برتر در حالي 20/12/91 برگزار شد که از سوي طرفداران تيم پرسپوليس تخلفاتي صورت گرفت. بر همين اساس باشگاه پرسپوليس به پرداخت 30 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم شد.

حکم سنگين کميته انضباطي

کميته انضباطي راي خود را در خصوص تخلف هادي عقيلي مبني بر عدم حضور در ديدار تيم هاي ملي ايران و لبنان اعلام کرد.


به گزارش ورزش سه به نقل از سايت رسمي فدراسيون، کميته تيم هاي ملي فدراسيون فوتبال طي گزارشي به دبير کل فدراسيون فوتبال اعلام کرد که هادي عقيلي شب قبل از مسابقه با تيم ملي لبنان در تاريخ 18/11/ 91با اطلاع از عدم حضور در ترکيب يازده نفره اصلي تيم، بدون اخذ اجازه از کادر فني ، اردوي تيم ملي را ترک کرده است. کميته انضباطي پس از بررسي موضوع اين مورد را از مصاديق بند 3 ماده 25 آيين نامه انضباطي دانسته و مستندا به بند 7 و 3 ماده 20 آئين نامه انضباطي هادي عقيلي را علاوه بر محکوميت به پرداخت جريمه نقدي به مبلغ 150 ميليون ريال، از حضور در کليه فعاليت هاي مرتبط با فوتبال در ايران به مدت يک سال محروم کرد.

کارلوس کي‌روش ، سرمربي تيم ملي فوتبال ، اسامي بازيکنان دعوت شده به اردوي تدارکاتي امارات و ديدار مقابل کويت را اعلام کرد.


به گزارش ورزش سه به نقل از سايت رسمي فدراسيون، رحمان احمدي، عليرضا حقيقي، دانيال داوري، خسرو حيدري، حسين ماهيني، پژمان منتظري، محمد نصرتي، سيد جلال حسيني، شجاع خليل زاده، مهرداد پولادي، احسان حاج صفي، جواد نکونام، اميد ابراهيمي، آندرانيک تيموريان، مهرداد اولادي، مجتبي جباري، قاسم حدادي فر، اشکان دژاگه، محمدرضا خلعتبري، رضا قوچان نژاد، سيد جلال رافخايي، مسعود شجاعي و يعقوب کريمي نفراتي هستند که به تيم ملي دعوت شدند.

بنا بر اعلام کادر فني تيم ملي، بازيکنان دعوت شده اي که روز 28 اسفند در ليگ بازي دارند، در امارات به تيم ملي ملحق خواهند شد.

هفته سي‌ام ليگ برتر انگليس

تيم فوتبال منچستر يونايتد در ورزشگاه خانگي خود به پيروزي دست يافت.


 در آخرين بازي امشب از هفته سي‌ام ليگ برتر انگليس تيم فوتبال منچستر يونايتد در ورزشگاه اولدترافورد ميزبان ريدينگ بود که اين بازي در پايان با نتيجه يک بر صفر به سود منچستر يونايتد به پايان رسيد.

وين روني در دقيقه 21 منچستر يونايتد را يک بر صفر پيش انداخت و در نهايت نيز بازي با همين نتيجه به پايان رسيد.

در جدول رده بندي ليگ برتر انگلستان تيم فوتبال منچستر يونايتد با 74 امتياز صدرنشين است و پيروزي امشب اين تيم موجب افزايش اختلاف امتياز شياطين سرخ با آبي‌هاي همشهري شد که امشب 2 بر صفر نتيجه را به اورتون واگذار کردند و با 59 امتياز در رده دوم جدول رده بندي ليگ برتر انگليس هستند.

 

هفته بيست و ششم بوندس ليگا آلمان

تيم فوتبال بايرن مونيخ در ديداري خارج از خانه به پيروزي رسيد.


 در آخرين بازي امشب از هفته بيست و ششم بوندس ليگا آلمان تيم فوتبال بايرن مونيخ مهمان لورکوزن بود که اين بازي در پايان با نتيجه 2 بر يک به سود بايرن خاتمه يافت.

به گزارش فارس، گومز 37 و وولشيد 87 براي بايرن گلزني کردند و تک گل ميزبان نيز توسط رولفس 75 به ثمر رسيد.

بايرن با اين پيروزي 69 امتيازي شد و لورکوزن با 45 امتياز سوم ماند.

 

هفته بيست و هشتم لاليگا اسپانيا

تيم فوتبال رئال مادريد با 5 گل مقابل مايورکا به برتري رسيد.


 در ادامه مسابقات از هفته بيست و هشتم لاليگا اسپانيا 3 بازي برگزار شد که در مهم‌ترين مسابقه تيم فوتبال رئال مادريد در ورزشگاه سانتياگو برنابئو ميزبان مايورکا بود که اين بازي در پايان با نتيجه 5 بر 2 به سود قوهاي سپيد خاتمه يافت.

گل اول مايورکا خيلي زود و در دقيقه 6 توسط ان‌سو به ثمر رسيد اما هيگواين در دقيقه 15 بازي را به تساوي کشاند، اما اين پايان کار نبود و آلفارو در دقيقه 21 باز هم مايورکا را 2 بر يک پيش انداخت و نيمه اول با همين نتيجه به پايان رسيد.

در نيمه دوم و در دقيقه 52 رونالدو بازي را به تساوي کشاند و 2 دقيقه بعد مودريچ با شوتي ديدني دروازه مايورکا را گشود تا رئال 3 بر 2 پيش افتد، دقيقه 57 هم هيگواين گل دوم خود و گل چهارم رئال را زد تا بازي 4 بر 2 به سود رئال شود و در نهايت بنزما در دقيقه 90 گل پنجم را زد تا بازي با نتيجه 5 بر 2 به سود رئال مادريد پايان يابد.

در 2 ديدار ديگر نيز نتايج زير به دست آمد:

ختافه 1 اتلتيک بيلبائو 0

رئال سوسيداد 4 وايادوليد 1

در جدول رده بندي لاليگا اسپانيا تيم فوتبال بارسلونا با 71 امتياز صدرنشين است.

یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:برد,يووه,و,تثبيت,صدرنشيني, :: 9:18 ::  نويسنده : مازیار

هفته بيست و نهم سري آ ايتاليا

تيم فوتبال يوونتوس با پيروزي در ديداري خارج از خانه صدرنشيني خود در جدول رده بندي سري آ ايتاليا را تثبيت کرد.


در 2 بازي ابتدايي از هفته بيست و نهم سري آ ايتاليا و در مهم‌ترين مسابقه تيم فوتبال بولونيا ميزبان يوونتوس صدرنشين بود که اين بازي در نهايت با نتيجه 2 بر صفر به سود يووه خاتمه يافت.

در دقيقه 62 ووچينيچ يووه را يک بر صفر پيش انداخت و دقيقه 74 مارکيسيو گل دوم يووه را وارد دروازه بولونيا کرد.

در بازي ديگر نيز تيم فوتبال کاتانيا 3 بر يک بر اودينزه غلبه کرد و 45 امتيازي شد.

در جدول رده بندي سري آ ايتاليا تيم فوتبال يوونتوس با 65 امتياز صدرنشين است.

 

شهرام قویدل با بیان خبر برکناری امیر عابدینی از مدیر عاملی باشگاه داماش گیلان گفت: به دلیل آنکه امیر عابدینی برخلاف سیاست‌های هیات مدیره و باشگاه داماش رفتار کرده و بسیاری از اقدامات این مدیر بدون هماهنگی با هیات مدیره صورت گرفته است، با تصمیم بنده، وی از سمتش برکنار شد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل حساسیتی که بازی‌های داماش در مرحله نیمه نهایی جام حذفی و لیگ برتر پیش رو دارد، تا پایان فصل جاری هادی طباطبایی که پیشینه بسیاری خوبی در عرصه ملی و باشگاهی دارد، به عنوان سرپرست باشگاه داماش جایگزین امیر عابدینی می‌شود.

مالک و رئیس هیات مدیره باشگاه داماش همچنین گفت: با توجه به اتهامات دروغین امیر عابدینی به مالک باشگاه و شرکت صدرا که حامی مالی باشگاه است، وکلای مجموعه از این مدیر به مراجع قضایی شکایت می‌کنند.

پايان تلخ سرخپوشان در سال 91

تيم فوتبال پرسپوليس با تساوي برابر مس کرمان در رده ششم باقي‌ ماند.


 تيم فوتبال پرسپوليس از ساعت 17:35 در ورزشگاه آزادي به مصاف تيم مس کرمان رفت که بازي با نتيجه تساوي 2بر 2 به پايان رسيد.

به گزارش فارس، مارکو پروويچ در دقيقه 10 با يک ضربه سر ديدني از درون محوطه جريمه براي پرسپوليس گلزني کرد. گل دوم پرسپوليس را ميثم نقي‌زاده در دقيقه 46 با شوتي از درون محوطه جريمه به ثمر رساند.

رضا عنايتي در دقيقه 17 هم با ضربه سر از داخل محوطه شش قدم  و حسن‌زاده در دقيقه 90+3 گل‌هاي مس را به ثمر رساندند.

يدالله جهانبازي داور مسابقه به رضا حقيقي و حسين ماهيني از پرسپوليس و حميد کاظمي از مس کارت زرد نشان داد.

با اين تساوي پرسپوليس 43 امتيازي شد و در رده ششم جدول باقي ماند و  مس 43 امتيازي شد .

اين آخرين بازي پرسپوليس در سال 91 بود و سرخپوشان امسال را با تساوي به پايان رساندند. پرسپوليس در ليگ برتر شانسي براي قهرماني ندارد اما در جام حذفي در مرحله نيمه نهايي بايد مقابل داماش گيلان بازي کند و مي‌تواند در آن مسابقات قهرمان شود.

قرعه کشي مرحله يک چهارم نهايي ليگ اروپا

قرعه کشي مرحله يک چهارم نهايي ليگ اروپا انجام شد که در آن تيم‌ها حريفان خود را شناختند.


به نقل از سايت يوفا، قرعه کشي مرحله يک چهارم نهايي ليگ اروپا به پايان رسيد.
تيم‌هاي چلسي(انگليس)، تاتنهام(انگليس)، فنرباغچه(ترکيه)، لاتزيو(ايتاليا)، بنفيکا(پرتغال)، بازل(سوييس)، روبين کازان(روسيه) و نيوکاسل(انگليس) در اين قرعه کشي حضور داشتند که در قرعه کشي انجام شده، ديدارهاي زير برگزار خواهند شد:
چلسي - روبين کازان
تاتنهام - بازل
فنرباغچه - لاتزيو
بنفيکا - نيوکاسل

سوريان، سليمي و حدادي برترين ورزشکاران 91

در مراسم تجليل از ورزشکاران برتر سال 91 که از سوي شوراي هماهنگي ورزش صداوسيما صورت گرفت، مهدوي‌کيا مرد اخلاق شد و سوريان، سليمي و حدادي به عنوان برترين ورزشکاران انتخاب شدند.


مراسم تجليل از برترين ورزشکاران سال 91 از سوي شوراي هماهنگي ورزش صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در محل ساختمان شهداي رسانه سازمان صدا و سيما برگزار شد و در اين مراسم يازده نفر از ورزشکاران المپيکي و پارالمپيکي و قهرمانان جهان به انتخاب 70هزار نفر از مردمي که در نظرسنجي راديو ورزش شرکت کرده بودند به عنوان ورزشکاران، مربيان و ورزشکاران اخلاق برتر سال 91 انتخاب شدند.
به گزارش فارس، اين مراسم با حضور سجادي معاون وزير ورزش، افشارزاده دبيرکل کميته ملي المپيک و خسروي‌وفا رئيس فدراسيون جانبازان و معلولين و چند تن از مديران سازمان صدا و سيما برگزار شد.
مجيد نديري مدير شبکه راديويي ورزش در اين مراسم گزارشي از چگونگي و نوع انتخاب ورزشکاران برتر سال ارائه داد و اظهار اميدواري کرد که اين مراسم در سال آينده با برنامه‌اي بهتر برگزار شود.
وي اظهار داشت: 70هزار نفر در نظرسنجي شرکت کردند که تقريباً مي‌توان گفت همگي افراد تخصصي ورزش هستند.
همچنين در اين مراسم عبدالحميد احمدي رئيس نويسندگان و عکاسان ورزشي به نمايندگي از اعضاي انجمن ورزشي‌نويسان به ايراد سخن پرداخت و گفت که از ديدگاه رهبري ورزش يک پديده اخلاقي و ارزشي است و ما هم بايد خودمان را با اين باور تنظيم کنيم.
همچنين حميد سجادي معاون وزير ورزش نيز در اين مراسم گفت: افتخار همکاري با آقاي اسکويي که برادر بزرگتر بنده هستند را داشته‌ام، حرف دل همه ورزشکاران و افتخارآفرينان در ديدار بسيار مؤثر ورزشکاران با مقام معظم رهبري از سوي ايشان زده شد و ما مزد خودمان را نزد ايشان گرفتيم و شايد بتوانيم با اين بيانات منشور ورزش کشور را دنبال کنيم.
وي افزود: اميدوارم پيشکسوتان بيشتر ما را ياري کنند تا فضاي احترام و آقامنشي و روحيه پهلواني و گذشت را در ورزش کشور احياء کنيم. به نظرم مقداري جايگاه پيشکسوتان در ورزش در حال کمرنگ شدن است. جايگاهي که بايد تا آخر عمر زنده نگه داشته شود که اين خواسته رهبري نيز است.
در اين مراسم از يازده ورزشکار تجليل شد که حميد سوريان، بهداد سليمي و احسان حدادي، ورزشکاران مرد برتر سال 91 شناخته شدند. در قسمت خانم‌ها نيز الهه احمدي، ندا شهسواري و سوسن حاجي‌‌پور بهترين ورزشکاران سال91 شدند. همچنين عبدالرضا جوکار، سيامند رحمان و زهرا نعمتي بهترين ورزشکاران جانباز و معلول سال 91 شناخته شدند. محمد بنا بهترين مربي سال 91 شد و عنوان بهترين ورزشکار اخلاق سال 91 به مهدي مهدوي‌کيا رسيد.

 

اينتر حذف شد

اينتر در يک هشتم نهايي ليگ اروپا با نتيجه قاطع چهار بر يک از سد تاتنهام گذشت اما با توجه به شکست سه بر صفر در بازي رفت حذف شد اما چلسي شکست يک بر صفر در ديدار رفت برابر استوا بخارست را جبران کرد و به جمع هشت تيم راه يافت.


دور برگشت مرحله يک هشتم نهايي ليگ اروپا به پايان رسيد و تکليف هشت تيم صعود کرده به دور يک چهارم مشخص شد.
به گزارش ايسنا،در يکي از حساس ترين ديدارها، تاتنهام که در بازي رفت با سه گل برابر اينتر به پيروزي رسيده بود در ديدار برگشت با نتيجه چهار بر يک تن به شکست داد اما با توجه به گل زده در خانه حريف به دور بعد صعود کرد. در اين ديدار که در ورزشگاه جوزپه مه آتسا برگزار شد بازيکنان اينتر شروعي توفاني داشتند و در دقيقه 20 توسط آنتونيو کاسانو پيش افتادند. بازي در نيمه اول با همين تک گل به پايان رسيد. در نيمه دوم شاگردان استراماچوني دو بار در دقايق 52 و 75 به ترتيب توسط پالاسيو و گالاس(گل به خودي) به گل رسيدند تا کار به وقت هاي اضافي کشيده شود.
در وقت اضافي اول نوبت به تاتنهام رسيد تا خودي نشان دهد و در دقيقه 96 توسط آدبايور به گل رسيد؛ گلي که حکم صعود اين تيم به دور بعد را داشت.
اينتر موفق شد در دقيقه 110 يک بار ديگر توسط ريکاردو آلوارز به گل رسد اما اين گل هم مانع حذف شدن اين تيم از دور رقابت ها نشد.
در ديگر ديدار حساس، چلسي ديگر تيم انگليسي که در ديدار رفت با يک گل برابر استوا بخارست روماني تن به شکست داد، در ديدار برگشت جبران کرد و با نتيجه سه بر يک به پيروزي رسيد. گل هاي آبي پوشان را در اين ديدار که در استمفوردبريج برگزار شد خوان ماتا(34)جان تري(58) و فرناندو تورس(71) به ثمر رساند. تک گل نماينده روماني را هم چيريچس در دقيقه 45 به ثمر رساند.
روبين کازان که در ديدار رفت با تساوي بدون گل برابر لوانته در اسپانيا متوقف شد در ديدار برگشت نمايش خوبي داشت وبا دو گل به پيروزي رسيد و جواز صعود به دور بعد را کسب کرد. اين ديدار در 90 دقيقه گلي در بر نداشت و کار به وقت هاي اضافي کشيده شد.
زنيت سن پترزبورگ که در ورزشگاه خانگي خود از بازل سوئيس پذيرايي کرد با يک گل به پيروزي رسيد اما با توجه به شکست دو بر صفر در ديدار رفت، از دور رقابت ها کنار رفت.
اما راحت ترين صعود را از اين مرحله لاتزيو داشت. فيروزه اي پوشان که در ديدار رفت با دو گل اشتوتگارت را در زمين اين تيم از پيش رو برداشتند در ديدار برگشت هم کار راحتي داشتند و با نتيجه سه بر يک برابر حريف آلماني خود به پيروزي رسيدند. هر سه گل لاتزيو را در اين ديدار کوژاک به ثمر رساند.
در يکي ديگر از ديدار هاي حساس، نيوکاسل که در ديدار رفت در روسيه با آنژي ماخاچ کالا به تساوي بدون گل دست يافته بود در برگشت با تک گل دقايق پاياني سيسه به پيروزي رسيد و جواز صعود به دور بعد را کسب کرد.
فنرباغچه ترکيه هم که در ديدار رفت با يک گل برابر ميزبانش ويکتوريا پلژن چک به پيروزي رسيد در ديدار برگشت با تساوي يک بر يک متوقف شد اما با توجه به پيروزي در ديدار رفت به جمع هشتم تيم راه يافت. در آخرين بازي هم بنفيکا با نتيجه سه بر دو از سد بوردو فرانسه گذشت و با توجه به پيروزي يک بر صفر در ديدار رفت در مجموع با نتيجه چهار بر دو به دور بعد راه يافت.

   

تصمیم مهدی مهدوی کیا برای آویختن کفش ها و کناره گیری از فوتبال در رسانه های آلمانی بازتاب داشت.

ایسنا : کاپیتان پیشین تیم ملی ایران روز گذشته اعلام کرد، دیگر برای هیچ تیمی به میدان نخواهد رفت.

خبرگزاری آلمان در خبری با سر خط "مهدوی کیا، بازیکن سابق بوندسلیگا به فوتبالش پایان می دهد" آورده است: "مهدی مهدوی کیا به فوتبالش پایان داد. این بازیکن 35 ساله روز پنج شنبه در گفت و گویش با ایسنا این تصمیم را اعلام کرد. مهدوی کیا البته آرزو دارد حضور کوتاهی برای باشگاهش پرسپولیس در صورت راهیابی به دیدار پایانی جام حذفی ایران داشته باشد تا بتواند از هوادارانش به درستی خداحافظی کند. مهدوی کیا در گفت و گویی با مربی باشگاهی خود تصمیم گرفت به فوتبالش پایان دهد.

مهدوی کیا از سال 1998 تا 2010 در بوندسلیگا برای باشگاه های بوخوم، هامبورگ و اینتراخت فرانکفورت بازی کرد. او سال 2010 به ایران بازگشت و با باشگاه استیل آذین قرارداد قابل توجهی را به امضا رساند ولی با این تیم راهی دسته دو شد. مهدوی کیا در ادامه راهی داماش گیلان شد که باشگاهی در شمال ایران و در کناره دریای خزر است.

کاپیتان سابق تیم ملی ایران هرگز در این باشگاه راحت نبود و در هر حال قصد داشت به تهران بازگردد. او در پایان سال 2011 پس از 13 سال دوری به خواست هواداران دوباره به پرسپولیس بازگشت ولی بیشتر بازیکنی ذخیره و جانشین بود و به ندرت در ترکیب اصلی جای داشت. او پس از آسیب دیدگی در پایان سال گذشته (میلادی) حضور کمتری در ترکیب پرسپولیس داشت.

محمد رویانیان در خصوص خداحافظی مهدوی کیا از فوتبال گفت: روز پنجشنبه به خاطر مراسم اولین سالگرد درگذشت پدرم به قم رفته بودم و اصلا از ماجرای خداحافظی ناگهانی مهدی مهدوی‌کیا اطلاع نداشتم. شب که به تهران رسیدم از این موضوع مطلع شدم و بلافاصله با یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم، تماس گرفتم تا بدانم جریان از چه قرار است.

وی افزود: گل‌محمدی هم به بنده توضیح داد که نشستی قبل از تمرین بین او و مهدوی‌کیا برگزار شده بوده و مسائلی در این جلسه مطرح شده است. گل‌محمدی به بنده اعلام کرد به هیچ عنوان مشکلی با مهدوی‌کیا ندارد و با جدایی او از تیم مخالف است و مهدوی‌کیا را به عنوان کاپیتان و بزرگتر تیم مایه قوت قلب خودش و بازیکنان می‌داند. گل‌محمدی تاکید داشت حضور مهدوی‌کیا در داخل تیم می‌تواند تاثیر مثبت بسیاری داشته باشد.

 رویانیان تصریح کرد: گل‌محمدی عنوان کرد از وجود مهدوی‌کیا در تیم استقبال می‌کنم. او حتی از بنده درخواست کرد با مهدوی‌کیا صحبت کنم تا او حتما در کنار تیم بماند.

 رویانیان در این باره تصریح کرد: بنده با جدایی مهدوی‌کیا و خداحافظی‌اش مخالف هستم. بر ما پوشیده نیست که مهدوی‌کیا در نیم فصل اول موثرترین بازیکن تیم بود و در آن روزهای تلخ با گل‌ها و پاس گل‌هایش به داد تیم رسید و برای پرسپولیس فراتر از یک کاپیتان زحمت کشیده و دلسوزی کرد. مهدوی‌کیا اسطوره اخلاق ورزش ایران است و باشگاه پرسپولیس بر خود می‌داند که چنین ستاره‌ای دارد.

 مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: کاپیتان پرسپولیس در همین هفته‌ها از سوی رسانه‌ها و نهادهای مختلف در نظرسنجی‌های صورت گرفته و به عنوان ورزشکار اخلاق سال ایران برگزیده شده و ما حرمت و عزت این بازیکن عزیز که قبل از شروع فصل به احترام پرسپولیس و هوادارانش قرارداد سفید امضاء کرد را به بهترین شکل حفظ خواهیم کرد.

 وی افزود: مهدوی‌کیا تاکنون حرفی از پول و مبلغ قراردادش نزده و آن قدر منش و اخلاقیات این بازیکن ستودنی است که حیف می‌دانم از او حتی پس از پایان دوران بازیگریش در باشگاه و تیم پرسپولیس استفاده نشود. اتفاقا گل‌محمدی در جلسه روز پنجشنبه از مهدوی‌کیا درخواست کرده فصل بعد به عنوان مربی و بزرگتر بازیکنان در تیم باشد و به سرمربی تیم کمک کند. بنابراین بنده در این باره قطعا قبل از سفر به مکه مکرمه گفت و گو خواهم کرد و نظرات او را جویا می‌شوم اما هرگز نمی‌گذارم مهدوی‌کیا در این مقطع از فصل خداحافظی کند و جدایی‌اش به گونه‌ای باشد که شأن این بازیکن پر افتخار و با اخلاق حفظ نشود.

 رویانیان در پایان گفت: برای بنده مسائل اخلاقی یک ورزشکار به نوعی فراتر از مسائل فنی ارجعیت و ارزش دارد و باید بگویم براساس درخواست سرمربی تیم و همچنین نظر شخصی خودم حتما با مهدوی‌کیا صحبت می‌کنم تا او در کنار تیم بماند و خداحافظی‌اش را نیز به پایان فصل موکول کند.

مهدي مهدوي‌کيا اعلام کرد ديگر در ميادين فوتبال حضور نخواهد داشت و تنها در صورتي که پرسپوليس به فينال جام حذفي برود با پوشيدن پيراهن پرسپوليس براي هميشه از فوتبال خداحافظي خواهد کرد.


پس از آن که با وجود آمادگي مهدوي کيا بعد از رفع مصدوميت، کادر فني پرسپوليس به کاپيتان پرسپوليس بازي نداد، در جلسه اي که بين او و يحيي گل محمدي برگزار شد، مهدوي کيا به اين جمع بندي رسيد که ديگر کادر فني پرسپوليس به او نيازي ندارد و به همين خاطر اعلام کرد ديگر در ميادين فوتبال حاضر نخواهد شد.

به گزارش ايسنا و به نقل از "ستارگان فوتبال"، البته به گفته مهدوي کيا در صورتي که پرسپوليس به فينال جام حذفي صعود کند کاپيتان قرمزها براي دقايق کوتاهي با پيراهن اين تيم بازي خواهد کرد تا اين چنين با هوادارانش خداحافظي کند.

با اين حال با صحبت هاي انجام شده قرار است مهدوي کيا در تمرين ها و در کنار تيم حضور داشته باشد و با رفتار هميشگي اش کار خود را به دور از هر گونه حاشيه به پايان برساند.

پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:صعود,بايرن,و,مالاگا,به,يک,چهارم, :: 14:47 ::  نويسنده : مازیار

دور برگشت يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا

 

تيم‌هاي فوتبال بايرن مونيخ و مالاگا به يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا صعود کردند.


 در 2 بازي آخر از دور برگشت يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا و در مهم‌ترين مسابقه تيم فوتبال بايرن مونيخ آلمان که در بازي رفت در ورزشگاه امارات برابر ميزبان خود آرسنال به پيروزي 3 بر يک رسيده بود، در ورزشگاه آليانس آره‌نا ميزبان توپچي‌ها بود که اين ديدار در نهايت با نتيجه 2 بر صفر به سود آرسنال به پايان رسيد.
به گزارش فارس به نقل از "ستارگان فوتبال" ، ژيرو در دقيقه 3 با زدن گل براي توپچي‌ها خيلي زود اندک اميدي را براي آرسنال زنده کرد چراکه با توجه به نتيجه بازي رفت آرسنال مي‌بايست حداقل 3 گل در بازي امروز بزند.
در نيمه دوم نيز کوشيلني گل دوم آرسنال را به ثمر رساند تا حساسيت در مونيخ به اوج خود برسد. اما تلاش‌هاي آرسنال براي زدن گل سوم به جايي نرسيد تا اين تيم در عين شايستگي و با اعاده حيثيت کامل براي نتيجه عجيبي که در بازي رفت گرفته بود در مجموع با نتيجه تساوي 3 بر 3 و تنها به دليل گل زده کمتر در خانه حريف از دور رقابت‌ها خارج شود و بايرن به يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا صعود کند.
در بازي ديگر نيز تيم فوتبال مالاگا در حالي در ورزشگاه خانگي خود روزالدا ميزبان پورتو بود که بازي رفت اين دو تيم در پرتغال با نتيجه يک بر صفر به سود پورتو خاتمه يافته بود.
نيمه اول اين مسابقه با نتيجه يک بر صفر به سود مالاگا به پايان رسيد. تک گل اين نيمه توسط ايسکو در دقيقه 43 به ثمر رسيد.
در نيمه دوم و در دقيقه 49 دفور از پورتو اخراج شد تا مشکلات اين تيم در اين بازي حساس دوچندان شود.
در دقيقه 77 سانتا کروز گل دوم مالاگا را زد تا خيال هواداران اين تيم تا حدودي از بابت صعود اين تيم آسوده باشد.
در نهايت نيز مالاگا با نتيجه 2 بر صفر پورتو را شکست داد تا در مجموع 2 ديدار رفت و برگشت با نتيجه 2 بر يک به يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا صعود کند.

 

به نقل از "ستارگان فوتبال" یحیی گل‌محمدی می‌گوید، هیچ لیست خرید یا مازادی به باشگاه برای فصل بعد نداده است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تکذیب هرگونه لیست مازاد پرسپولیس برای فصل بعد اظهار کرد: همه شایعه‌ها را تکذیب می‌کنم. هیچ دلیلی ندارد که این قدر غیرحرفه‌ای لیست بازیکنان فصل بعد خود را اعلام کنیم. تازه اگر هم چنینی لیستی را داده باشم، در اختیار باشگاه است اما قسم می‌خورم که تا الان نه لیست خرید و نه مازادی را به باشگاه اعلام نکرده‌ام. دلیلی ندارد که در این شرایط مهم که پرسپولیس تازه به آرامشی رسیده است، به چنین کاری دست بزنیم. متاسفانه بعضی‌ها دوست دارند با این کار آرامش تیم ما را برهم بزنند.

گل‌محمدی در ادامه گفت: از بازیکنان هم می‌خواهم که نسبت به این مسایل بی‌اعتنا باشند؛ چرا که به هیچ وجه صحت ندارد و همان‌طور که گفتم نه لیست خرید داریم و نه لیست مازاد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که در بازی با راه‌آهن تیم‌تان موقعیت‌های بسیار خوبی را از دست داد و این شائبه به وجود آمده است که بازی‌های لیگ را دیگر جدی نمی‌گیرید، گفت: ما پرسپولیس هستیم و باید جایگاهی در شان نام و اعتبار این تیم کسب کنیم. وقتی در یک بازی چند موقعیت ۱۰۰ درصد گل به وجود می‌آورید، این یعنی که انگیزه بالایی در تیمتان وجود داشته است. ما مقابل راه‌آهن به مساوی هم فکر نمی‌کردیم چه به برسد به باخت و شکست‌مان در آن بازی فقط یک اتفاق بود. ‌با این حال این مسایل در فوتبال پیش می‌آید.

 

 

به گزارش چرتكه به نقل از "ستارگان فوتبال"، برترین تیم‌های ملی فوتبال دنیا را اعلام کرد که در این رده‌بندی تیم‌ ملی ایران به لطف صعود یک پله‌ای‌اش و همچنین سقوط دو پله‌ای ازبکستان به رده چهارم آسیا بازگشت. ایران در این رده‌بندی به همراه ساحل عاج تیم ۵۷ دنیاست اما بیشترین تنزل در میان برترین تیم‌های آسیا مربوط به کره جنوبی با ۹ پله تنزل بود. در حال حاضر ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و ایران به ترتیب تیم‌های اول تا چهارم آسیا هستند. در این میان ژاپن با قرار گرفتن در رده ۲۶ دنیا بهترین تیم آسیاست.

در رده‌بندی جهانی نیز همچنين اسپانیا، آلمان، آرژانتین و انگلیس و اكوادر رده‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

برزیل هم کماکان تیم ۱۸ دنیاست.

 

هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا

 

تيم فوتبال استقلال توانست در ورزشگاه آزادي العين را شکست دهد.


 از هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا در مرحله گروهي تيم استقلال از ساعت 19 در ورزشگاه آزادي به مصاف العين امارات رفت.
اين بازي در نهايت با نتيجه 2 بر صفر به سود استقلال به پايان رسيد.
به گزارش فارس، شاگردان امير قلعه نويي در نيمه اول در شرايطي که در بعضي دقايق تحت تاثير بازي تاکتيکي رقيب اماراتي خود بودند سعي داشتند که دروازه العين را باز کنند اما حملات اين تيم به اندازه کافي خطرناک نبود و در نهايت بدون باز شدن دروازه حريف به رختکن رفتند.
در جريان اين مسابقه در نيمه اول با توجه به اينکه آرزه مهاجم آبي ها بازي خوبي از خود نمايش نداد و ظاهرا هم مصدوم شده بود، در دقيقه 35 تعويض شد و فرهاد مجيدي که روي نيمکت نشسته بود به ميدان آمد.
 در نيمه دوم آبي پوشان و تيم العين بازي بهتري از خود نشان دادند. فرهاد مجيدي با شوت محکمي که به سمت دروازه العين در دقيقه 59 زد خطرناک ترين حمله استقلال را رقم زد.
در دقيقه 65 جي لوييد ساموئل مدافع سيه چرده استقلال توانست با يک ضربه زيبا دروازه العين را باز کند.
در ادامه مسابقه بار ديگر در دقيقه 73 توسط فرهاد مجيدي استقلال به گل دوم رسيد.
تيم العين بعد از دريافت اين دو گل حملات مختلفي را روي دروازه استقلال ايجاد کرد که آنها را از دست داد.
داوري اين مسابقه بر عهده کوالنکو از ازبکستان بود. وي به امير حسين صادقي از استقلال و کمبو و محمد الرحمان از العين کارت زرد نشان داد.
تيم استقلال با اين پيروزي 4 امتيازي شد و به صدر رفت. تيم العين نيز 3 امتيازي باقي ماند.
تيم استقلال در بازي اول خود مقابل الريان در قطر به تساوي 3 بر 3 رسيده بود.

هفته دوم ليگ قهرمان آسيا

سپاهان در ديدار دوم مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا مقابل الغرافه قطر شکست خورد.


در هفته دوم مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا سپاهان از ساعت 19:00 به مصاف الغرافه قطر رفت.
اين ديدار در نهايت با شکست 3 بر يک سپاهان به پايان رسيد.
در اين ديدار علي احمدي 13 براي سپاهان و جبرئيل سيسه 17 و 58 و مجدي 92 براي الغرافه گلزني کردند.
مسابقه از سوي هر 2 تيم بسيار هجومي دنبال مي شد. سپاهان با وجود اينکه در اين ديدار مهمان بود نمايش بسيار خوبي داشت و در بسياري از دقايق نسبت به حريف خود برتري داشت. شاگردان کرانچار بارها از ضعف عمق دفاعي الغرافه استفاده کردند و خود را در موقعيت هاي خوبي قرار دادند که نتوانستند از اين فرصت‌ها استفاده کنند.
سيسه و نِه‌نِه 2 بازيکن فرانسوي الغرافه نقش بسزايي در بازي الغرافه داشتند و بارها با حرکت هاي خود روي دروازه نماينده ايران خطر ساز شدند.
در دقيقه 72 اميد ابراهيمي و 82 علي احمدي درون محوطه جريمه سرنگون شدند که داور اعتقادي به پنالتي نداشت. داور کمي با الغرافه مهربان بود. سپاهاني به اين 2 تصميم داور اعتراض داشتند. همچنين سپاهان در دقيقه 83 توسط محمد غلامي به گل رسيد که داور اعتقاد داشت مهاجم سپاهان خطا کرده و اين گل را مردود اعلام کرد.
با اين شکست سپاهان 3 ;امتيازي ماند و الاهلي نيز 3 امتيازي شد با توجه به اين نتيجه نماينده ايران صدر را از دست داد و به رده سودم جدول سقوط کرد. داور کره اي اين مسابقه لي مين هو به لورانس کوايه، فهد الشماري و قاسم برهان از الغرافه و علي احمدي و احسان حاج صفي از سپاهان کارت زرد نشان داد.
سپاهان با ترکيب شهاب گردان، فرشيد طالبي، محمدعلي احمدي، محرم نويدکيا، جوايرسوکاي، اميد ابراهيمي، حسن جعفري (83 محمد غلامي)، احسان حاج‌صفي، امين جهان عاليان، احمد جمشيديان (66حسين پاپي) و محمدرضا خلعتبري به ميدان رفت.
در ديگر ديدار گروه C از ساعت 19:30 دقيقه تيم هاي النصر امارات و الشباب عربستان به مصاف يکديگر رفتند که نيمه اول اين ديدار با نتيجه ي2 بر يک به سود الاهلي پايان رسيد.

يک چهارم نهايي جام حذفي انگليس

اتحاديه فوتبال انگليس تاريخ ديدار تکراري منچستريونايتد و چلسي در مرحله يک چهارم نهايي جام حذفي را اعلام کرد.


دو تيم که يکشنبه در ورزشگاه اولدترافورد به تساوي 2 بر 2 دست يافتند روز 12 فروردين 1392 ساعت 16 به وقت تهران در استمفوردبريج بار ديگر به مصاف هم خواهند رفت. بازي چلسي در ليگ اروپا و رقابتهاي مقدماتي جام جهاني باعث شده بود تعيين ديدار مقابل يونايتد کمي به مشکل بخورد. برنده اين ديدار در مرحله نيمه نهايي در ورزشگاه اتحاد به مصاف منچسترسيتي خواهد رفت.

به گزارش مهر، بازي چلسي مقابل ساوتهمپتون در ليگ برتر که قرار بود يکشنبه 11 فروردين برگزار شود يک روز به جلو آمد تا آبي ها فرصت لازم براي ريکاوري و رويارويي بامنچستريونايتد را داشته باشند.

هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا

تراکتورسازي در ديدار دوم خود در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا مقابل الجيش قطر با نتيجه 3 بر 3 به تساوي رسيد.


 در هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا تيم فوتبال تراکتورسازي تبريز از ساعت 19:00 در دوحه به مصاف الجيش رفت.

تراکتورسازي در اين ديدار عملکرد بسيار خوبي داشت و در کل بازي بهتري نسبت به حريف قطري خود ارائه کرد. البته نماينده ايران در دفاع کمي شکننده نشان مي داد و روي ضد حملات دروازه اين تيم بارها با خطر رو به رو شد.

شاگردان توني اوليويرا 2 بار از حريف خود پيش افتادند اما از اين برتري استفاده نکردند و نماينده قطر توانست هر 2بار بازي را به تساوي بکشاند تا در نهايت با باز کردن دورازه تراکتورسازي در دقيقه 87 عقب بيافتند تا اينکه گيلسون با زدن گل سوم تراکتورسازي ، 1 امتياز را زنده کند.

شاگردان توني اوليويرا در نهايت با نتيجه 3 بر 3 به تساوي رسيدند تا با کسب 1 امتياز اين ديدار و با توجه به پيروزي در هفته اول مقابل الجزيره امارات 4 امتيازي شده و با گل زده بيشتر در صدر جدول باقي بماند.

فلاويو لوپز در دقيقه 24 و مهدي سيد صالحي 51 ، گيلسون 91 براي تراکتورسازي گل زني کردند . واگنر در دقيقه 35و87 و آدريانو پريرا 66 از روي نقطه پنالتي گل‌هاي الجيش را وارد دروازه تراکتورسازي کردند.

ميشي مورا داور ژاپني اين ديدار به سئول کي بازيکن الجيش کارت زرد نشان داد.

کنفدراسيون فوتبال آسيا در نامه اي به دبيران کل فدراسيون ها، اسامي شبکه هاي داراي حق پخش رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا و اي اف سي کاپ را اعلام کرد.


به گزارش ورزش سه به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، ويندسورجان مديراجرايي دپارتمان کنفدراسيون فوتبال در نامه اي به دبيران کل فدراسيون هاي فوتبال کشورهاي حاضر در رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا و اي اف سي کاپ اسامي شبکه هاي داراي حق پخش رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا و اي اف سي کاپ را اعلام کرد.

در نامه آمده است که تنها دوربين شبکه هاي تلويزيوني اعلام شده حق حضور در ورزشگاهها را دارند و هر شبکه اي که در اين ليست حضور ندارد و يا باشگاههايي که خواهان تصويربرداري از اين بازيها هستند بايد با شرکت ورلد اسپورت گروپ تماس بگيرند و پس از مذاکره و عقدقرار داد مجوزهاي مربوط به حضور در ورزشگاهها را پيدا کنند.

ليست اين شبکه ها براي ليگ قهرمانان آسيا به شرح زير است:

ژاپن: NTV

کره جنوبي: SBS ، MBC

چين:CCTV، گوانگجو تي وي، بيجينگ تي وي، شانگهاي تي وي ، تيانجين تي وي، Soha، LETV ، SINA

تايلند:BBTV/Channel 7

استراليا:Fox Sports

خاورميانه:Al jazeera

ايران:IRIB

ازبکستان: Uzteleradio

پان آسيا:Fox Sports Asia

آمريکا: One World Media

پخش اينترنتي: Live AFC TV(perform)

ليست اين شبکه ها براي اي اف سي کاپ به شرح زير است:

اندونزي:RCT1

تايلند:BBTV/Channel 7

مالزي: TV3

سنگاپور: WSG

هند: Newstime

خاورميانه:Al Jazeera

هنگ کنگ:TVB

 

در مراسم قرعه‌کشي

 

تيم فوتبال پرسپوليس در نيمه نهايي جام حذفي ميهمان داماش گيلان شد.


به گزارش فارس، مراسم قرعه‌کشي براي تعيين ميزباني ديدار دو تيم پرسپوليس و داماش گيلان در مرحله نيمه‌نهايي جام حذفي( گراميداشت آزادسازي خرمشهر) امروز در سالن روابط عمومي سازمان ليگ و با حضور سعيد شيريني سرپرست پرسپوليس و امير عابديني مديرعامل باشگاه داماش و مسئولان سازمان ليگ برگزار شد.

بر اين اساس تيم فوتبال پرسپوليس ميهمان داماش گيلان است و اين ديدار بايد روز 16 فروردين در ورزشگاه عضدي رشت برگزار شود.

ديگر ديدار اين مرحله بين دو تيم سپاهان و استقلال روز 10 فروردين در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شود.

يک چهارم نهايي جام حذفي انگليس

 

تيم فوتبال منچستر سيتي با هت‌ريک ته‌ وز به نيمه نهايي جام حذفي انگليس رسيد.


 در 2 بازي از مرحله يک چهارم نهايي جام حذفي انگليس تيم‌هاي منچستر سيتي و ويگان برابر حريفان خود به پيروزي رسيدند.

در ديداري حساس تيم فوتبال منچستر سيتي در ورزشگاه اتحاد موفق شد تيم فوتبال بارنزلي را 5 بر صفر شکست دهد.

گل‌هاي سيتي را ته‌ وز 11، 31 و 50 و کولاروف 27 و سيلوا 65 به ثمر رساندند.

در ديدار ديگر نيز تيم فوتبال ويگان با 3 گل بر ميزبان خود اورتون غلبه کرد.

فردا شب نيز در حساس‌ترين ديدار منچستر يونايتد ميزبان چلسي است و ميلوال به مصاف بلکبرن مي‌رود.

 

هفته بيست‌ونهم ليگ برتر فوتبال

4 ديدار پاياني هفته بيست و نهم ليگ برتر روز يکشنبه برگزار مي‌شود و در يکي از حساس‌ترين بازي‌ها پرسپوليس به مصاف راه آهن مي‌رود.


راه آهن - پرسپوليس؛ سرخپوشان شکست ناپذير در ايستگاه راه آهن

باشگاه راه آهن تلاش کرد که در ديدار با پرسپوليس از حق ميزباني خود استفاده کند و در ورزشگاه اکباتان تهران به مصاف سرخپوشان تهراني برود اما از ابتدا هم معلوم بود که مسئولان با برگزاري مسابقه در ورزشگاه کوچک اکباتان موافقت نخواهند کرد. به اين ترتيب بازي دو تيم در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد. يحيي گل‌محمدي سرمربي محبوب پرسپوليس در 14 مسابقه متوالي شکستي نداشته است. پرسپوليس با صعود به مرحله نيمه‌نهايي جام حذفي روحيه و انرژي بيشتري گرفته است. سرخپوشان اگر بتوانند راه آهن را شکست بدهند ممکن است به رده پنجم برسند البته به شرطي که نفت در تهران به فجر امتياز بدهد. علي دايي که در آستانه اين بازي حساس با حبيب کاشاني مديرعامل سابق باشگاه پرسپوليس آشتي کرده دوست ندارد اين جشن آشتي کنان بعد از آن همه مصاحبه عليه کاشاني خراب شود. راه آهن اگر مقابل پرسپوليس بازنده شود امکان دارد از رده هشتم حتي به رده يازدهم سقوط کند و اگر بتواند پرسپوليس را ببرد هم رکورد شکست ناپذيري گل‌محمدي را شکسته و هم با يک رده صعود روي پله هفتم مي ايستد. دايي و گل‌محمدي همبازيان سابق در تيم ملي همچنان با يکديگر رفاقت دارند اما اين رفاقت در طول 90 دقيقه تبديل به رقابتي سخت و نفس‌گير خواهد شد. پرسپوليس اگر از ايستگاه راه آهن به سلامت عبور کند ممکن است تحت شرايطي به کسب سهميه آسيايي در ليگ هم اميدوار شود.

قلعه‌نويي مقابل ياران قديمي

دهمين تقابل استقلال و تراکتورسازي در ليگ برتر جمعه به ميزباني استقلال در ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي‌شود.


تيم‌هاي استقلال و تراکتورسازي تبريز جمعه از هفته بيست و نهم دوازدهمين دوره رقابت‌هاي ليگ برتر باشگاهي فوتبال ايران در حالي براي دهمين‌بار به مصاف هم مي‌روند که در 9 ديدار رو در رو در کارنامه بازي‌هاي اين دو تيم در تاريخ ادوار ليگ برتر 3 برد براي آبي‌پوشان تهراني، 3 برد براي تبريزي‌ها و 3 تساوي ثبت شده است.
در اين ميان سهم استقلال از 25 گلي که در ديدارهاي رو در روي استقلال - تراکتورسازي به ثمر رسيده 14 گل و سهم تبريزي‌ها هم 11 تعداد گل است تا به اين ترتيب علاقمندان به فوتبال فردا در انتظار به ثمر رسيدن گل شماره 26 در اين ديدار باشند.
به گزارش فارس، تراکتورسازي که در رقابت‌هاي فصل اول ليگ برتر به ليگ دسته اول سقوط کرد ديگر تا نهمين فصل از حضورش در بالاترين سطح فوتبال ايران خبري نبود تا به اين ترتيب در اين مدت از تاريخچه رويارويي‌هاي استقلال – تراکتورسازي خبري نباشد.
برتري 4 بر صفر استقلال در فصل اول به عنوان بهترين برد استقلال و برد 2 بر صفر تراکتورسازي که در نيم فصل اول رقابت‌هاي امسال رخ داد به عنوان بهترين برد اين تيم در اين ميان محسوب مي‌شود، ضمن اينکه برتري 3 بر 2 تراکتورسازي که دور رفت فصل گذشته به ثبت رسيده است به عنوان پرگل‌ترين ديدارهاي تاريخچه استقلال و تراکتورسازي به شمار مي‌رود. در اين ميان هيچگاه شاهد تساوي بدون گل بين دو تيم نبوده‌ايم و 2 تساوي يک بر يک و يک تساوي 2 بر 2 هم در تاريخچه رويارويي‌هاي دو تيم ديده مي‌شود.
نکته قابل توجه در اين ميان اينکه استقلال در ديدارهاي برگشت دو تيم، 2 بر يک پيش است و در ديدارهايي که به ميزباني تهران برگزار شده هم 2 بر يک از حريفش عقب است و 2 شکست خانگي به اين تيم توسط تراکتورسازي تحميل شده است.
نکته ديگر اينکه پس از صعود تراکتورسازي به ليگ برتر بدون شک اين تيم يکي از موانع قهرماني استقلال در اين فصول اخير محسوب شده است. هنوز گل زيباي کرار جاسم که از روي ضربه کاشته در دقايق پاياني ديدار دور برگشت فصل دهم به ثبت رسيد در اذهان باقي است و چه بسا اين شکست، شاگردان آن زمان مظلومي را از رسيدن به قهرماني محروم کرد.
استقلال در حالي جمعه با تراکتورسازي ديدار مي کند که در بازي رفت امير قلعه‌نويي به دليل عمل جراحي زانو و فوت مادرش نتوانست تيمش را در تبريز همراهي کند تا از شعارهاي هواداران اين تيم در امان باشد. (پس از پيگيري‌هاي قلعه‌نويي براي رسيدن به مبلغ قراردادش از تراکتورسازي، اختلاف بين مسئولان تراکتور و قلعه‌نويي بالا گرفته و کار تا کميته انضباطي فدراسيون فوتبال هم پيش رفت که اين موضوع در نهايت واکنش هواداران تبريزي و شعارهاي آنها در ورزشگاه عليه امير پاشاي فصل گذشته‌شان را در پي داشت).

استقلال در پايان هفته بيست و هشتم ليگ برتر با 56 امتياز در صدر جدول قرار دارد و تراکتورسازي با 55 امتياز دوم است.



**نتايج کامل تمام ديدارهاي استقلال و تراکتورسازي در ادوار ليگ برتر حرفه‌اي :

فصل اول ليگ برتر:
دور رفت: استقلال 4 - تراکتورسازي صفر
دور برگشت: تراکتورسازي صفر - استقلال يک

فصل نهم ليگ برتر:
دور رفت: تراکتورسازي يک - استقلال يک
دور برگشت: استقلال 2 - تراکتورسازي 2

فصل دهم ليگ برتر:

دور رفت: تراکتورسازي يک - استقلال يک
دور برگشت: استقلال يک - تراکتورسازي 2

فصل يازدهم ليگ برتر:
دور رفت: استقلال 2 - تراکتورسازي 3
دور برگشت: تراکتورسازي صفر - استقلال 2

فصل دوازدهم ليگ برتر:
دور رفت: تراکتورسازي 2 - استقلال صفر
دور برگشت: استقلال ؟ - تراکتورسازي ؟

 

صعود سخت سرخ‌ها

تيم فوتبال پرسپوليس در پايان 120 دقيقه با پيروزي مقابل ذوب‌آهن به نيمه نهايي رسيد.


تيم پرسپوليس در مرحله يک چهارم جام حذفي از ساعت 15:30 در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان و در حضور ده هزار و پانصد تماشاگر( طبق اعلام بلندگوي ورزشگاه) به مصاف ذوب آهن رفت که مسابقه در طول 90 دقيقه با نتيجه تساوي بدون گل به پايان رسيد تا بازي به وقت اضافه کشيده شود.

در دقيقه 101 محمد نوري با يک ضربه سر از داخل محوطه شش قدم دروازه ذوب آهن را باز کرد.

ذوب آهن در نيمه اول حملات زيادي انجام داد که نتوانست از موقعيت‌هاي گلزني خود استفاده کند و در نيمه دوم پرسپوليس بيشتر حمله کرد که سرخپوشان هم نتوانستند دروازه حريف را باز کنند.

دو تيم در لحظات پاياني بازي حملات خطرناکي روي دروازه هم داشتند که اين فرصت ها را از دست دادند.

عليرضا فغاني داور مسابقه به رضا حقيقي، محمد قاضي و هادي نوروزي از پرسپوليس و محسن بياتي‌نيا و پيام صادقيان از ذوب آهن کارت زرد نشان داد.

به اين ترتيب پرسپوليس بايد در نيمه نهايي به مصاف تيم داماش گيلان برود.

از دقيقه 112 وزش باد شديدي در ورزشگاه مشکلاتي را براي تماشاگران و بازيکنان دو تيم ايجاد کرد.

ديگر ديدار نيمه نهايي نيز بين دو تيم سپاهان و استقلال برگزار مي‌شود.

کنفدراسيون فوتبال آسيا اسامي نامزدها براي رياست و عضويت در کميته اجرايي اي‌اف‌سي را اعلام کرد.


به گزارش فارس، AFC اسامي زير را براي کنگره انتخاباتي فوق‌العاده کنفدراسيون در تاريخ دوم مي (12 ارديبهشت) 2013 دريافت کرده است. اين اسامي اکنون در فهرست نامزدها قرار مي‌گيرند و يک ماه پيش از کنگره به فدراسيون‌هاي عضو ارسال خواهد شد.

پس از کنگره انتخاباتي، کنگره‌هاي عادي در تاريخ سوم مي (13 ارديبهشت) برگزار خواهد شد تا گزارش‌هاي دبير کل و کميته موقت و لوايح اساسنامه در آن ارائه شود.

اسامي و موقعيت‌هايي که اسامي به منظور نامزدي در آنها ارسال شده‌اند به شرح زير است:

رياست اي‌اف‌سي (2015-2013)
داتو وراوي ماکودي (تايلند)
حافظ ابراهيم المدلي (عربستان سعودي)
شيخ سلمان بن ابراهيم الخليفه (بحرين)
يوسف السرکال (امارات)

عضو کميته اجرايي فيفا (2017-2013)
حسن الثوادي (قطر)
شيخ سلمان بن ابراهيم الخليفه (بحرين)
نايب رئيسي بانوان اي‌اف‌سي (2017-2013)
مويا دود (استراليا)

عضويت در کميته اجرايي اي‌اف‌سي بانوان (2017-2013)
هان اون گيونگ (کره شمالي)
مويا دود (استراليا)
سوزان شلابي مولانو (فلسطين)

پس از جلسه کادر فني با تيم پزشکي

علي کريمي با جمع‌بندي کادر فني و کادر پزشکي براي ديدار مقابل ذوب‌آهن عازم اصفهان مي‌شود.


علي کريمي هافبک تيم فوتبال پرسپوليس روز گذشته از پاي خود MRI گرفت که خوشبختانه مشکلي در زانوي او ديده نشده است و به همين دليل تصميم‌گيري نهايي در خصوص بازي کردنش در ديدار برابر ذوب آهن را به خود او و کادر پزشکي پرسپوليس واگذار کردند.

به گزارش فارس، از همين رو قبل از تمرين امروز جلسه‌اي بين گل محمدي و کادر پزشکي پرسپوليس برگزار شد که در نهايت مقرر گرديد علي کريمي عازم اصفهان شود تا قرمزپوشان را در ديدار برابر ذوب‌آهن همراهي کند.

گفتني است ديدار تيم هاي ذوب آهن و پرسپوليس سه شنبه هفته جاري در مرحله يک چهارم نهايي جام حذفي ايران در اصفهان برگزار خواهد شد.

کارلوس کي‌روش براي تماشاي بازي دانيل داوري امروز به آلمان رفت.


کي‌روش که 10 روز پيش از ايران رفت تا ضمن ديدار با خانواده‌اش، بازي تيم‌هاي اوساسونا و اينتراخت براونشوايگ را تماشا کند، امروز صبح براي ديدار با دانيل داوري به آلمان سفر کرد.

به گزارش ايسنا ، کي‌روش قرار است بازي فرداي اينتراخت براونشوايگ برابر دويسبورگ را از نزديک تماشا کند و پس از آن با سرمربي اين تيم و همچنين داوري ديدار خواهد داشت.

براونشوايگ در حال حاضر تيم دوم بوندسليگاي دو است و دويسبورگ که سابقه حضور در بوندسليگاي يک را دارد با نتايج ضعيفي که کسب کرده تيم شانزدهم ليگ دسته دوي آلمان است.

از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام شد

 

بهترين بازيکنان ديدارهاي هفته اول ليگ قهرمانان آسيا که در گزارش ناظران بازيها درج شده، معرفي شدند.


به گزارش ورزش سه و به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، در ديدار تيم هاي تراکتورسازي تبريز و الجزيره امارات جواد کاظميان، بهترين بازيکن ميدان شد.

در بازي تيم هاي سپاهان اصفهان و النصر امارات، جواهير سوکاي بهترين بازيکن ميدان و در بازي الريان قطر و استقلال تهران،باربوسا تاباتا بازيکن شماره 10 تيم الريان قطر از سوي کميته فني رقابتها به عنوان بهترين بازيکنان ميدان انتخاب شدند.

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ستارگان فوتبال و آدرس www.soccerstars.loxblog.comلینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان بعد از تائيد در سايت ما قرار ميگيرد (زيرا اين سايت فقط با وبلا گها و سايت هاي كه پيج رنك 1 به بالا دار تبادل لينك ميكند)





نويسندگان