ستارگان فوتبال
تاریخچه باشگاه های مشهور و آلبوم تصاویر بازیکن های مشهور
آنتونیوس نیکوپولیدیس

(به یونانی:

Αντώνιος Νικοπολίδης

) (زاده ۱۴ ژانویه ۱۹۷۱ در آرتا)٬ بازیکن سابق فوتبال اهل یونان می‌باشد که در پست دروازه‌بان بازی می‌کرد.او از بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال یونان نیز به شمار می‌رود.نیکوپولیدیس در قهرمانی تیم ملی فوتبال یونان در مسابقات جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۴ نقش مهمی داشت٬ که در تیم منتخب یوفا در این تورنمنت هم جای گرفت.او تمام دوران باشگاهی خود را در تیم‌های باشگاهی کشور یونان سپری کرد.آنتونیوس نیکوپولیدیس سابقه‌ی بازی در دو تیم مطرح یونانی المپیاکوس و پاناتینایکوس را نیز دارد.او پانزده فصل عضو تیم پاناتینایکوس و هفت فصل عضو تیم المپیاکوس بوده است.وی در سال ۲۰۱۱ در سن ۴۰ سالگی از فوتبال باشگاهی خداحافظی کرد.



ادامه مطلب ...

کریم باقری (زاده ۱ اسفند ۱۳۵۲ - تبریز) بازیکن سابق فوتبال اهل ایران است. وی در تیم‌های تراکتورسازی، کشاورز، آرمینیا بیله‌فلد، النصر چارلتون، السد و پرسپولیس سابقه عضویت دارد.

در مراسم بهترین‌های فوتبال سال ایران، کریم باقری با کسب بالاترین امتیاز از بین بهترین‌های فوتبال سال ۸۷، مرد سال فوتبال ایران شد. همچنین وی در نظرسنجی سایت آمار و تاریخ فدراسیون بین‌المللی فوتبال (IFFHS) به عنوان محبوبترین بازیکنان جهان انتخاب شد.

 

 



ادامه مطلب ...

Abedzadeh2008.jpg

احمدرضا عابدزاده (زاده ۴ خرداد ۱۳۴۵ - آبادان) دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال تهران و باشگاه پرسپولیس تهران است.



ادامه مطلب ...

Nasser Hejazi.jpg

ناصر حِجازی (۲۳ آذر ۱۳۲۸ در تهران-۲ خرداد ۱۳۹۰ [۲] در تهران) مربی و بازیکن فوتبال ایرانی بود. او دروازه‌بان اول تیم ملی فوتبال ایران در دهه ۱۳۵۰ بود و ۲ قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، ۱ قهرمانی در بازی‌های آسیایی و شرکت در المپیک و جام جهانی فوتبال را در کارنامه دارد. او هم‌چنین به هم‌راه تیم تاج قهرمانی در جام تخت جمشید و جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کرده‌است.

فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال حجازی را دومین دروازه‏‌بان برتر قرن بیستم قاره آسیا پس از محمد الدعایه عربستانی معرفی کرده‌است.

حجازی در دوران مربی‌گری هم تیم استقلال تهران را به نایب‌قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا و قهرمانی لیگ آزادگان و جام حذفی ایران رساند. 

وی در روز ۲ خرداد ۱۳۹۰ پس از تحمل مدت‌ها رنج ناشی از بیماری سرطان ریه در بیمارستان کسری تهران درگذشت و در تاریخ ۴ خرداد ۱۳۹۰ خورشیدی در «قطعه نام‌آوران» بهشت زهرا به خاک سپرده شد.
 



ادامه مطلب ...

Ali-Daei.JPG

علی دایی بازیکن بازنشسته و مربی فوتبال ایرانی است. وی ۱۰۹ گل ملی در کارنامهٔ خود دارد و با فاصلهٔ زیادی بهترین گلزن بازی‌های ملی در تاریخ فوتبال جهان است. در سال ۱۳۸۶ خورشیدی، از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال (متعلق به فیفا)، علی دایی در رده بیست و ششم فهرست بازیکنان برتر تاریخ فوتبال جهان قرار گرفت، در این فهرست وی به عنوان تنها بازیکن آسیایی در میان برترین‌های تاریخ فوتبال مشاهده می‌شود.

دایی سابقهٔ بازی در تیم‌های مهم بوندس لیگا همچون بایرن مونیخ را دارد و به همراه این تیم به نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یافته و همچنین از ژوئن ۲۰۰۷ یکی از اعضای کمیته فوتبال فیفا است.



ادامه مطلب ...

Cristiano Ronaldo in Real Madrid 2.jpg

کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو (به پرتغالی: Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro؛ زادهٔ ۵ فوریه سال ۱۹۸۵؛ ۲۷ سال) که بیشتر با نام کوچکش کریستیانو رونالدو شناخته می‌شود یک فوتبالیست پرتغالی است. او عضو تیم ملی فوتبال پرتغال و تیم باشگاهی رئال مادرید می‌باشد. نام خانوادگی رونالدو از نام خانوادگی مادرش دوس سانتوس و نام خانوادگی پدرش آویرو گرفته شده‌است. رونالدو یک مهاجم است و کاپیتان تیم ملی پرتغال است. وی یکی از گران قیمت ترین بازیکنان فوتبال است[۲] که با ۸۰ میلیون پوند (۱۳۱٫۶ میلیون دلار) از باشگاه منچستر یونایتد به باشگاه رئال مادرید پیوست.



ادامه مطلب ...

Maradona 2010-1.jpg

دیگو آرماندو مارادونا (زاده ۳۰ اکتبر ۱۹۶۰ در ویلا فیوریتو، امروزه پاتریدو در ایالت بوئنوس آیرس)، فوتبالیست سابق آرژانتینی و مربی کنونی فوتبال است.



ادامه مطلب ...

Mehdi Mahdavikia.jpg

مهدی مهدوی‌کیا (زاده ۵ مرداد ۱۳۵۶ - شهر ری اصالتا اهل اراک) بازیکن تیم پرسپولیس و کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران است. او در باشگاه‌های بانک ملی، پرسپولیس، بوخوم و هامبورگ، اینتراخت فرانکفورت آلمان و داماش گیلان بازی کرده‌است. او در سال ۲۰۰۳ از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بازیکن برتر فوتبال آسیا شناخته شد. هواداران هامبورگ به او لقب موشک ایرانی داده بودند.

او دو بار در فصل‌های ۲۰۰۳-۲۰۰۲ و ۲۰۰۴-۲۰۰۳ از سوی هواداران هامبورگ به عنوان بهترین بازیکن این تیم انتخاب شد و یک بار هم از سوی نشریه معتبر کیکر عنوان بهترین بال راست بوندسلیگا را به دست آورد.

مهدوی‌کیا در نظرخواهی فدراسيون بين‌المللی آمار و تاريخ فوتبال جهان در ابتدای سال ۲۰۱۰ به عنوان بيست‌و‌هفتمین بازیکن محبوب جهان انتخاب شد.



ادامه مطلب ...

حمید رضا استیلی در سال  1۳۴۶ در تهران محله ۴۰۰ دستگاه نازی آباد به دنيا آمد

استيلي در گروه سنی  نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان تیم ملی حضور داشته و ۸۲ بازی ملی رسمی بزرگسالان و ۱۵ گل زده در كارنامه دارد.

وي همچنين سابقه حضور در باشگاهاي استقلال جنوب، پاس تهران، پرسپولیس، بهمن تهران، القادسیه کویت و گیلانگ سنگاپور را دارد.

وي از سال 63 در ترکیب اصلی پاس جای گرفت و 8 سال بعد به پرسپولیس رفت.



ادامه مطلب ...

زندگینامه: خداداد عزیزی (1350-)

خداداد عزیزی در اول تیر ماه سال 1350 در مشهد متولد شد و با گلی که آذرماه 1376 در ملبورن به استرالیا زد خود را در تاریخ فوتبال ایران جاودانه کرد.
 

عزیزی در جام‌جهانی 1998 فرانسه و جام‌ملت‌های آسیا 1996 امارات برای تیم ملی ایران به میدان رفت. وی در سال 1996 به عنوان بهترین بازیکن جام‌ملت‌ها و بهترین بازیکن آسیا شناخته شد.

گلی که عزیزی در نوامبر 1997 و در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 1998 به استرالیا زد و صعود ایران را به جام‌جهانی قطعی کرد، یکی از حماسی‌ترین لحظات تاریخ فوتبال ایران است.



ادامه مطلب ...

منبع : تبيان دات نت

زندگینامه و آغاز فوتبال

علی پروین در روز سوم مهرماه1325 در تهران ، محله بازار ، كوچه غریبان ، پنجمین فرزند یك خانواده پرجمعیت ده نفره بود كه به دنیا آمد. تولد پروین تقریباً مصادف است با تاسیس باشگاه مردمی و بازیكن ساز شاهین .

علاقه پروین به فوتبال از همان سال های كودكی شكل گرفت به طوری كه علی كوچولو شبها توپ پلاستیكی اش را با خود به رختخواب می برد. علی ، كوچك بود كه خانواده اش به محله دولاب ( خیابان عارف) نقل مكان كرد. این جابجایی در افزایش علاقه او به فوتبال تاثیر بسزایی داشت زیرا محله دولاب به خاطر داشتن زمین های خاكی فراوان مثل زمین نادر ، زمین منبع ، زمین عارف و ... از قدیم پاتوق كوچك و بزرگ بود . علی در مهرماه1332 وارد دبستان شد و از مدرسه توحید ، تحصیل را آغاز كرد ولی عشق و علاقه او به فوتبال نمی گذاشت به درس و مشقش برسد . به همین علت از همان سال های اول در زمینه تحصیلی چندان موفق نبود.



ادامه مطلب ...

شاهين باشگاهي بود که در سال 1321 به دست يک معلم به نام دکتر عباس اکرامي با همکاري و همراهي گروهي از بهترين جوانان کشور که عمدتاً دانشجو بودند ، بنا نهاده شد و مفاخر بزرگي چون اميرمسعود برومند ، امير عراقي ، شکيبي ، فاخري ، انصاري ، دکتر نادر افشار ، مرحوم پرويز دهداري ، حسينعلي کلاني ، جعفر کاشاني ، هميون بهزادي ، حميد شيرزادگان ، و ... تربيت کرده و به جامعه فوتبال يران تقديم نمود .



ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ستارگان فوتبال و آدرس www.soccerstars.loxblog.comلینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان بعد از تائيد در سايت ما قرار ميگيرد (زيرا اين سايت فقط با وبلا گها و سايت هاي كه پيج رنك 1 به بالا دار تبادل لينك ميكند)





نويسندگان