ستارگان فوتبال
تاریخچه باشگاه های مشهور و آلبوم تصاویر بازیکن های مشهور

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور پيامي پيروزي ايران و صعود به جام جهاني فوتبال را تبريک گفتند.


به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، در پي صعود تيم ملي فوتبال به جام جهاني، رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور پيامي کسب اين موفقيت را تبريک گفتند.

متن پيام رهبر معظم انقلاب به اين شرح است:

بسمه تعالي

پيروزي تيم ملي فوتبال، مردم و بويژه ورزش دوستان کشور را شادمان کرد. از عزيزاني که اين شادماني را پديد آوردند متشکرم، خسته نباشيد.

سيد علي خامنه اي

تيم فوتبال ازبکستان با وجود پيروزي 5 بر يک برابر قطر نتوانست مستقيم به جام جهاني برود و راهي پلي‌آف شد.


ديدار دو تيم ازبکستان و قطر از ساعت 16:30 در تاشکند برگزار شد که ازبکستان 5 بر يک برابر قطر به پيروزي رسيد.

به نقل از فارس، عبدالقدير الياس در دقيقه 38 براي قطر گلزني کرد بهادر يسيموف در دقيقه 62 و 75 و اولگ ستيف در دقيقه 72 و عديل احمدوف ازبکستان گل‌هاي ازبکستان را زدند. با اين برد کره جنوبي به لطف تفاضل يک گل مستقيم به جام جهاني رفت.

با اين نتيجه ازبکستان راهي پلي‌آف شد. ايران به عنوان تيم مستقيم و به عنوان تيم اول راهي جام جهاني شدند و کره جنوبي هم به عنوان تيم دوم به جام جهاني رسيد.

جدول گروه A به اين ترتيب است؛
1- ايران 16 امتياز
2- کره جنوبي 14 امتياز
3- ازبکستان 14 امتياز
4- قطر 7 امتياز
5- لبنان 5 امتياز

کره در خانه هم مغلوب ايران شد

 

تيم ملي ايران با برتري يک بر صفر برابر کره جنوبي به عنوان تيم اول گروه راهي جام جهاني برزيل شد.


ملي پوشان ايران با يک نمايش منطقي و به دور از احساس توانستند با نتيجه يک بر صفر حسرتي که چهار سال پيش در کره در دل ايراني ها ماند، در همين کشور به اشک شوق تبديل شود.

ايران در رقابت هاي مقدماتي با 5 پيروزي، يک تساوي و دو شکست با 16 امتياز به عنوان تيم نخست گروه خود راهي جام جهاني شد. نکته جالب کسب 9 امتياز از اين شانزده امتياز در سه بازي آخر بود. جايي که اميدها بسيار کم شده بود.

شاگردان کي روش که در ديدارهاي اول چندان مطمئن نشان نداده بودند، در سه بازي اخير خود کاري کردند کارستان. گرفتن شش امتياز از کره جنوبي و دبل کردن تيمي که چهار سال پيش ايران را از جام جهاني محروم کرد، لذتي فراتر از پاسخ دادن به کري خواني هاي نه چندان دوستانه داشت.

ايران پيش از اين در جام جهاني 1978 آرژانتين، 1998 فرانسه و 2006 آلمان شرکت کرده بود و با توجه به روند يکي‌درميان حضور در جام جهاني اين بار نوبت ما بود که در بزرگ ترين رويداد فوتبالي جهان در عرصه ملي شرکت کنيم.

مردان آريايي در جام جهاني نتوانسته اند از گروه خود صعود کنند، ايران تنها يک برد در جام جهاني به دست آورده که مقابل آمريکا در سال 1998 به دست آمده است.

با توجه به برگزاري رقابت هاي مقدماتي در جام جهاني در ساير قاره ها ايران به عنوان سومين تيم راهي جام جهاني 2014 شد. پيش از اين ايران، ژاپن و استراليا صعود خود به جام جهاني را جشن گرفتند.

 

استراليا با شکست عراق به جام‌جهاني صعود کرد.


تيم ملي استراليا در روز پاياني رقابت‌هاي گروه دوم انتخابي جام‌جهاني 2014 با برتري يک بر صفر برابر عراق موفق شد، به جام‌جهاني صعود کند.

کانگوروها در آخرين بازي خود در مقدماتي جام‌جهاني برابر عراق به ميدان رفتند که در پايان موفق شدند با گل "جاشوآ کندي" در دقيقه 82 بليت رفتن به برزيل را رزرو کند.

قضاوت اين ديدار را عليرضا فغاني بر عهده داشت.

پيش از اين تيم‌هاي برزيل (ميزبان) و ژاپن به جام‌جهاني صعود کرده بودند. در ديگر ديدار اين گروه اردن و عمان براي مشخص شدن تيم سوم اين گروه به مصاف هم مي‌روند.

 

سرمربي تيم ملي کره‌جنوبي حرف‌هايش درباره ايران را پس گرفت و گفت که اين حرف‌ها را نزده است.


چوي کانگ هي در نشست خبري پيش از ديدار ايران برابر کره‌جنوبي، درباره وضعيت تيمش پيش از بازي فردا گفت: ديدار برابر ايران بازي آخرمان است و چيزي که اهميت دارد اين است که مي‌خواهيم اين بازي‌ها را با پيروزي به پايان برسانيم. ما به دنبال اين هستيم که خيلي خوب اين بازي‌ها را تمام کنيم. بازيکنان ما بسيار خوب آماده اين بازي شده‌اند. تمرکزمان فقط روي اين ديدار و برد برابر ايران است.
وي افزود: ما اردوي بلند مدتي را پشت سر گذاشتيم و به لحاظ فيزيکي و بالانس تيمي در بهترين شرايط قرار داريم.
سرمربي کره درباره ترکيب اين تيم در بازي فردا گفت: ما گزينه‌هاي زيادي را براي بازي فردا داريم. من به عنوان سرمربي کره هيچ نگراني بابت ترکيب يازده نفره‌ي بازي فردا ندارم و اطمينانم روي همه بازيکنان است. مطمئن هستم هر کدام از آنها در ترکيب باشند بهترين عملکرد را ارائه مي‌دهند.
وي افزود: اين ديدار بازي خانگي‌ماست. يک مقدار مشکلاتي وجود داشت و ما تلاش کرديم آنها را برطرف کنيم.
چوي در پاسخ به اينکه شعار فيفا اين است که "فوتبال رشته‌ي زيبايي‌هاست" اما شما با حرف‌هايتان پيش از بازي اين رشته زيبا را به جنگ تبديل کرديد گفت: من درباره آن حرف‌ها ديگر صحبتي ندارم. ما به دنبال ارائه يک بازي زيبا هستيم. من واقعا نمي‌دانم آن حرفهايم را چطور منعکس کردند. سرمربي ايران به حرفهايي که از قول من زده شد واکنش نشان داد و ديگر اکنون همه چيز تمام است و بايد ما به فکر بازي زيبا باشم.
چوي درباره وضعيت آب و هوايي اولسان و احتمال بارش باران در ساعت برگزاري بازي هم گفت: هر چه قدر باران ببارد ما کاري نداريم و تنها بازي معمولي خودمان را انجام مي‌دهيم و آماده اين ديدار هستيم.

 

سرمربي تيم ملي ايران بر خلاف سرمربي کره آرزو کرد ايران در کنار کره جنوبي جشن صعود بگيرد.


کارلوس کي روش در نشست خبري بازي ايران برابر کره جنوبي اظهار کرد: ابتدا به همه ظهر بخير و به همه اهالي رسانه‌ خوش‌آمد مي‌گويم. از تاخيرم در اين نشست خبري عذرخواهي مي‌کنم. متاسفانه ترافيک باعث شد که دير به نشست خبري برسيم. اگر آقاي چوي جاي من حضور داشت از همين الان شروع به جنگ مي‌کرد، اما ما عذرخواهي مي‌کنيم. به تيم ملي کره تبريک مي‌گويم که به جام جهاني صعود کرده است. من از جانب تيم ملي ايران به کره‌اي که صعودشان را روي کاغذ مسجل کرده‌اند تبريک مي‌گويم.
به گزارش ايسنا ، وي ادامه داد: اين خواسته قلبي ماست که با تمام انگيزه فردا شاهد بازي خوبي باشيم. در کنار کره به جام جهاني برويم و در کنار آنها جشن صعود بگيريم. ما احترام بسيار زيادي براي کره جنوبي قائليم .ما اينجا هستيم که ماموريت‌مان را به پايان برسانيم و اميدواريم اين مهم را انجام بدهيم. فردا با تمام قدرت مي‌خواهيم صعود کنيم.
کي‌روش پس از مطرح شدن سوالي درباره اظهارات بازيکنان کره از نکونام وارد بحث شد و گفت: من بعد از 33 سال کار در ژاپن، امريکا، اسپانيا، آفريقاي جنوبي و انگليس هيچگاه شاهد چنين لغاتي مانند خون و انتقام نبودم و معتقدم بايد اين بحث را همين جا تمام کنيم. مي دانم فدراسيون کره، بازيکنان و مردم کره انسانهاي خوبي هستند. جهان مي داند که کره اي ها مردم مهربان نوع دوست و بسيار خوبي هستند. پس ما هيچگاه وقتي يک يا دو نفر اين حرفها را مي‌زنند نظرمان را درباره واقعيت کره اي ها عوض نمي‌کنيم.
سرمربي ايران ادامه داد: ما بايد براي تمام هواداران ايراني و کره‌اي فوتبال خوبي را به نمايش بگذاريم. همانطور که قانون فيفا تاکيد مي‌کند فوتبال جوانمردانه اي را انجام بدهيم
اين يک رسم ايراني است که ما براي رقباي خودمان گل مي بريم فردا براي کره‌اي ها هم گل مي‌بريم .وقتي صحبت از انتقام مي‌شود، ما فقط از راه فوتبال جواب مي‌دهيم، چون اين تنها راهي است که بلديم. وقتي صحبت از خون به ميان آمد ما با تحرک و عرق ريختن جواب اين حرفها را مي‌دهيم. آخرين جمله من خيلي ساده است؛ ما اينجا هستيم که صعودمان را جشن بگيريم، حضور ما براي جنگيدن با کره نيست، امده ايم با کره بازي کنيم. شما در جنگ با حريفتان روبه رو مي‌شويد ولي در چنين مسابقه‌هايي شما در کنار حريفتان قرار مي‌گيريد. من از رسانه هاي ايراني و کره اي درخواست دارم که بياييد همه با هم از فوتبال لذت ببريم.
خبرنگار بي بي سي دو سوال از کي‌روش داشت که " آيا طبق حرف قبلي خود براي سرمربي کره پيراهن ازبکستان را مي‌خريد و اينکه پس از دو سال زندگي در ايران چه قدر احساس ايراني بودن مي‌کنيد؟" که سرمربي تيم ملي ايران در پاسخ گفت: بگذاريم کمي هم شوخي کنيم! من آماده بودم يک پيراهن براي چوي بياورم، اما وقتي گفت ما يازده پيراهن مي‌خواهيم من پول ندارم بخرم! در حقيقت تلاش مي‌کنم که در اتمام بازي با چوي دست بدهم و با هم جشن صعود بگيريم. اين مايه افتخار من خواهد بود که پيراهن ايران را به چوي هديه کنم، اما پاسخ به سوال دوم: ايران خانه من است. ايران خانواده من است.

 

جام کنفدراسيونها - برزيل

 

تيم فوتبال نيجريه قهرمان قاره آفريقا دوشنبه در اولين ديدار خود در چارچوب رقابتهاي جام کنفدراسيونها با نتيجه شش بر يک تيم فوتبال تاهيتي قهرمان اقيانوسيه را درهم شکست.


در اين ديدار که در چارچوب رقابتهاي گروه دوم برگزار شد اووا اچيجيله در دقايق پنج و 80 ، نامدي ادومادي در دقايق 10 ، 25 و 76 و جاناتان تهائو بازيکن تاهيتي به اشتباه در دقيقه 69 براي نيجريه گلزني کردند و تک گل تاهيتي را نيز تهائو در دقيقه 54 به ثمر رساند.

تيم ملي فوتبال نيجريه به علت اختلاف بازيکنان اين تيم با فدراسيون فوتبال نيجريه در خصوص پاداش بازيکنان روز يکشنبه وارد برزيل شد.

مسئولان نيجريه به بازيکنان تيم ملي فوتبال نيجريه وعده داده بودند براي هر پيروزي در جام کنفدراسيونها 10 هزار دلار و براي هر تساوي پنج هزار دلار دريافت خواهند کرد اما فدراسيون فقير فوتبال نيجريه چند ساعت پيش از سفر اين تيم به برزيل اعلام کرد نمي تواند چنين پاداشي پرداخت کند و آن را به نصف کاهش مي دهد.

بازيکنان نيجريه هفته گذشته از ترک هتل شهر محل برگزاري بازي با ناميبيا درچارچوب مقدماتي جام جهاني خودداري کرده بودند و براي همين حضور تيم ملي نيجريه در رقابتهاي جام کنفدراسيونها با ترديد همراه بود.

نيجريه با پيروزي برابر تاهيتي بالاتر از تيم ملي فوتبال اسپانيا قهرمان جهان و اروپا در صدر جدول گروه دوم اين رقابتها قرار گرفت.

اسپانيا يکشنبه با نتيجه دو بر يک اروگوئه قهرمان آمريکاي جنوبي را شکست داده بود.

بر اساس آمار رسمي اين اولين باري است که تاهيتي با يک تيم از خارج از قاره اقيانوسيه بازي مي کند.

ترکيب تيم ملي براي بازي مقابل کره جنوبي مشخص شد.


بر اين اساس ترکيب تيم ملي در بازي مقابل کره همان ترکيب بازي با قطر است.

به گزارش اوج نيوز، کارلوس کي روش براي بازي حساس تيمش با کره از همان ترکيب بازي مقابل قطر استفاده خواهد کرد تا زوج امير حسين صادقي و سيد جلال حسيني در قلب خط دفاعي ، حملات چشم بادامي ها را مهار کنند.

بدين ترتيب بر خلاف بازي با لبنان، محمدرضا خلعتبري جايي در ترکيب اوليه تيم ملي نخواهد داشت.

ترکيب تيم ملي در اين مسابقه به شرح ذيل است:
رحمان احمدي
سيد جلال حسيني
امير حسين صادقي
پژمان منتظري
هاشم بيک زاده
جواد نکونام
آندرانيک تيموريان
خسرو حيدري
مجتبي جباري
مسعود شجاعي
رضا قوچان نژاد

رئيس اتحاديه فوتبال به رئيس جمهور منتخب تبريک گفت و براي ايشان آرزوي موفقيت کرد و گفت : ان‌شاء‌الله اين شادي مردم با برد تيم ملي برابر کره‌جنوبي دو برابر مي‌شود .


عزيزالله محمدي در گفت و گو با ورزش سه ضمن تبريک به مردم ايران گفت : از حضور بي سابقه مردم که به واقع حماسه اي سياسي آفريدند و نشان دادند که موقعيت شناسند و در حالي که کشورهاي همسايه مثل عراق ، ترکيه و سوريه مشکلاتي برايشان پيش آمده ، مردم ما با يکدلي در اين انتخابات شرکت کردند . مطمئن هستم اگر تعداد صندوق ها بيشتر بود و ساعات بيشتري را به اين امر اختصاص مي دادند ، رأي بيشتري جمع مي شد .

رئيس اتحاديه فوتبال افزود : خوشحالم که پس از 33 سال دوباره کسي رئيس جمهور شده که قبل از انقلاب در ختم آقا مصطفي ، کلمه‌ي امام را براي اولين بار به کار بردند . ايشان از انقلابيون قبل و بعد از انقلاب مي باشند . خوب است که مردم ما پس از 33 سال هنوز به روحانيت و همراهان امام اعتماد دارند و به آنان رأي مي دهند .

محمدي افزود : ضمن تبريک به حجت الاسلام روحاني اميدوارم که ايشان در همه امور موفق باشند و به خصوص ورزش کشور که ورزشکاران نيز با تمام وجود در اين انتخابات شرکت نمودند . اميدوارم با انتخابي که از خود ورزشي ها براي مسئوليت ها انجام شود باعث پيشرفت ورزش کشور شوند .

ايشان در مورد بازي پيش روي تيم ملي ايران مقابل کره جنوبي نيز گفتند : با توجه به مسائلي که سرمربي کره جنوبي مطرح کرده و اين خودش بعد از دو بردي که مقابل قطر و لبنان به دست آورديم انگيزه مضاعفي در ميان بچه ها به وجود آورده که ان شاء‌الله بازيکنانمان با تعصب و يکدلي و غيرت مقابل کره حضور يابند و با موفقيت باعث شادي مضاعف مردم عزيزمان شوند .

وي در پايان در مورد شايعه پيوستنش به هيئت مديره پرسپوليس گفت : صحبتي راجع به اين موضوع با من نشده است .

اولين تمرين تيم ملي فوتبال براي ديدار با کره‌جنوبي برگزار شد.


 به نقل از سايت رسمي فدراسيون، تيم ملي فوتبال کشورمان ساعت 10 به وقت محلي وارد بوسان شد و با اتوبوس به مدت يک ساعت به سمت شهر اولسان حرکت کرد.

اولين تمرين تيم ملي فوتبال ايران در ظهر ابري اولسان ساعت 17 به وقت محلي برگزار شد و بازيکنان در تمرينات خود فعاليت هاي سبک، شاداب و ريکاوري انجام دادند.

در زمان برگزاري نخستين تمرين تيم ملي در اولسان رسانه هاي کره اي استقبال چشم گيري از اين تمرين داشتند و از سرمربي تيم ملي درخواست مصاحبه کردند که مورد موافقت وي قرار گرفت.

صحبت هاي کارلوس کي روش در خصوص چوي، سرمربي کره جنوبي بازتاب گسترده اي در رسانه هاي محلي کره جنوبي داشته است.

 

شماره هشت پرسپوليس فصل آينده در تيم فوتبال تراکتورسازي توپ خواهد زد.


علي کريمي با عقد قرارداد به تيم فوتبال تراکتورسازي تبريز پيوست.

به گزارش ايسنا،او پيش از اين مذاکراتي با مجيد جلالي، سرمربي اين تيم داشت و به توافق رسيده بود و صبح امروز (پنجشنبه) قراردادي مابين شماره "8" سابق پرسپوليس و مديرعامل باشگاه تراکتورسازي امضا شد.

به اين ترتيب کاپيتان سابق سرخپوشان با مشکلاتي که با کادر مديريتي باشگاه داشت فصل آينده در تيم تبريزي توپ خواهد زد.

پرتغالي‌ها معتقدند مربي ايران پاسخي محکم و منطقي داد

 

رسانه‌هاي پرتغال واکنش کارلوس کي‌روش به ادعاهاي واهي سرمربي کره‌جنوبي را به صورت گسترده انعکاس داده و در عمل از مربي هموطن خود حمايت کردند.


پس از آنکه تيم ملي کره‌جنوبي سه‌شنبه شب در راه جام جهاني 2014 برزيل در سئول يک بر صفر مقابل ازبکستان برنده شد،سرمربي اين تيم عليه ايران حرف‌هاي تندي بر زبان آورد که با واقعيت همخواني نداشت.
به گزارش فارس،چوي‌کانگ هي در جلسه خبري پس از بازي به خبرنگاران گفت: هنوز رفتار بد ايران را در بازي رفت به خاطر دارم. رفتارشان در آن بازي با ما خوب و در حد و اندازه‌هاي يک ميزبان نبود. دوست دارم به تلافي آن رفتار تيم ايران را در بازي برگشت يعني جدال هفته آينده شکست دهيم.
وي در اين کنفرانس حتي حرف‌هاي توهين‌آميزي زد و اظهار داشت: صادقانه بگويم از ايران بيشتر از ازبک‌ها بدم مي‌آيد. اميدوارم ازبکستان بتواند به جام جهاني راه يابد.
در پي انتشار اين اظهارات توهين‌آميز که با روح و اخلاق ورزشي همخواني نداشت، کارلوس کي‌روش،‌ سرمربي پرتغالي تيم ايران نيز در کنفرانس خبري روز گذشته واکنش مناسبي نشان داد.
وي گفت: او مايه ننگ و شرم بازيکنان کره است، او مايه شرم و ننگ فوتبال کره جنوبي است. او به مربيان فوتبال و هواداران ايران احترام نمي‌گذارد، او گله‌مند است که در ايران برخورد خوبي با کره نشده است در حالي که ما بهترين امکانات را در اختيارشان گذاشتيم، وقتي 5 مرغ داريم اگر مقابل کسي که از گرسنگي رنج مي‌کشد يک بال قرار دهيم اين اتفاق معنايي ندارد اما اگر يک ران داريم و آن را با آن فرد تقسيم مي‌کنيم او بايد تشکر کند.
وي افزود: به عقيده من سرمربي کره حق دارد صحبت کند و نظرش را بگويد اما حق بي‌احترامي به فوتبال ايران را ندارد. آخرين کلام من اين است که او قبل از رسيدن کاروان ايران به کره بايد از هواداران و فوتبال ايران و همچنين هواداران کره عذرخواهي کند. مطمئنم او ديگر احترامي که بازيکنان کره برايش قائل بودند را ندارد. بسيار خوشحال هستم و مي‌خواهم قبل از ديدار مقابل کره جنوبي پيراهن ازبکستان را خريداري کنم و به او هديه بدهم.
پس از انتشار اين اظهارات، روزنامه‌هاي ورزشي رکورد و آبولا، همچنين روزنامه‌هاي مهم اين کشور همانند فيگوئرا، سوسياليستا، بارلونتا، کاميينا و ديارو‌آوريو پاسخ کي‌روش به سرمربي کره‌جنوبي را پاسخي منطقي،‌ محکم و به جا دانستند.

رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني در قاره آمريکا با پيروزي تيم‌هاي اروگوئه و کلمبيا و توقف آرژانتين پيگيري شد.


تيم ملي آرژانتين در بازي‌هاي انتخابي جام جهاني در قاره آمريکاي جنوبي برابر اکوادور با تساوي يک بر يک متوقف شد.

در اين ديدار ابتدا سرخيو آگورو در دقيقه 4 از روي نقطه پنالتي براي آرژانتين گلزني کرد اما در ادامه مسابقه تيم ميزبان به خود آمد و موفق شد در دقيقه 17 با گل سگوندو کاستيلو به گل تساوي دست يابد. در ادامه بازيکنان آرژانتين نتوانستند در زمين اکوادور به توفيق بيشتري دست يابند و در نهايت بازي با تساوي يک بر يک به پايان رسيد.

اين بازي خالي از حاشيه هم نبود و در دقايق پاياني خاوير ماسکرانو به دليل رفتار ناشايست از داور کارت قرمز دريافت کرد.

آرژانتيني‌ها در بازي قبلي خود در مقدماتي جام جهاني نيز برابر کلمبيا به تساوي رسيده بودند. در اين ديدار ليونل مسي مطابق معمول در چند هفته گذشته بازي را از نيمکت ذخيره‌ها شروع کرد، اما از دقيقه 61 به جاي سرخيو آگرو وارد زمين شد. البته اين تساوي تغييري در صدرنشيني آرژانتيني ها ايجاد نکرد و اين تيم همچنان با 26 امتياز در صدر جدول گروه خود قرار دارد.

در ديگر ديدار ها کلمبيا موفق شد با دو گل پرو را شکست دهد تا جايگاه خود در رده دوم جدول را تثبيت کند. در اين ديدار فالکائو در دقيقه 13 و گوتيرس در دقيقه 45 براي کلمبيا گلزني کردند.

در ديگر ديدار مهم اروگوئه موفق شد با يک گل ونزوئلا را شکست دهد. در اين ديدار ادينسون کاواني موفق شد در دقيقه 27 ميزبان را به گل برساند تا اروگوئه در رده پنجم قرار گيرد. در صورتي که اروگوئه بتواند در 3 بازي آينده خود جايگاه پنجمي خود را حفظ کند براي حضور در جام جهاني بايد با نماينده آسيا ديدار کند.

در جدول رده بندي آرژانتين با 26 امتياز در صدر قرار دارد و تيم‌هاي کلمبيا، اکوادور و شيلي در رده‌هاي دوم و چهارم قرار دارند. همچنين اروگوئه با پيروزي حياتي خود برابر ونزوئلا 16 امتيازي شد و با تفاضل گل بهتر در رده پنجم قرار گرفت.

** تابلو نتايج
* کلمبيا 2 پرو صفر
* اکوادور 1 – آرژانتين 1
* ونزوئلا صفر- اروگوئه يک
* شيلي 3 – بوليوي يک

نتايج ديدارهاي دوستانه

 

تيم ملي فوتبال ايتاليا در ديداري دوستانه با تساوي دو بر دو برابر هائيتي متوقف شد، اما هلند با دو گل از سد ميزبانش چين گذشت.


جهان فوتبال سه‌شنبه شب شاهد چند ديدار دوستانه بود.

به گزارش ايسنا ، تيم ملي فوتبال هلند که در چين به مصاف اين تيم رفت، موفق شد با دو گل برابر حريف نه چندان مطرح خود به پيروزي برسد. گل‌هاي نارنجي پوشان را در اين ديدار روبين فان پرسي در دقيقه‌ 11 (از روي نقطه پنالتي) و وزلي اسنايدر در دقيقه‌ 66 به ثمر رساند.

در اين ديدار يکي از بازيکنان چين در دقيقه‌ 13 با کارت قرمز داور از بازي اخراج شد.

تيم ملي قطر يکي از حريفان ايران در انتخابي جام جهاني، در دوحه از کره شمالي پذيرايي کرد و به نتيجه‌اي بهتر از تساوي بدون گل دست نيافت.

در يکي ديگر از ديدارهاي برگزار شده تيم ملي فوتبال ايتاليا که خود را آماده حضور در جام کنفدراسيون‌ها مي‌کند با تساوي دو بر دو برابر هائيتي متوقف شد.

گل‌هاي شاگردان پراندلي را در اين ديدار امانوئل جياچريني و کلوديو مارکيزيو به ثمر رساندند.

استوني که در خانه از قرقيزستان پذيرايي کرد با تساوي يک بر يک متوقف شد، اما نروژ موفق شد با دو گل برابر مهمانش مقدونيه به پيروزي برسد.

در حالي که دور نهايي مقدماتي جام جهاني به هفته پاياني خود رسيده سه تيم ايران، کره جنوبي و ازبکستان شانس صعود دارند و ديدار هاي هفته پاياني بسيار حساس خواهد بود.


پيروزي ايران و کره جنوبي، کلاف پيچيده گروه دوم رقابت‌ها را باز کرد. به گزارش ايسنا ، ازبکستان که مي‌توانست با پيروزي مقابل کره براي نخستين بار صعودش به جام جهاني را جشن بگيرد، حالا ديگر سرنوشتش در اختيار خودش نيست. در ادامه وضعيت صعود هر يک از تيم‌ها را بررسي خواهيم کرد.

* در بازي‌هاي سه شنبه چه نتايجي رقم خورد؟
تيم ملي ايران پس از پيروزي روحيه‌بخش در دوحه مقابل قطر، در تهران نيز لبنان را با 4 گل شکست داد تا با اين شش امتياز شانس صعود خود را بالا ببرد. کره جنوبي نيز در خانه با يک گل ازبکستان را شکست داد و تا حد زيادي صعودش را مسجل کرد.

* احتمالات صعود
در روز پاياني رقابت‌ها، چهار تيم ايران، کره جنوبي، ازبکستان و قطر بازي خواهند داشت. لبنان نيز که با شکست مقابل ايران به کارش پايان داد. ايران با کره بازي مي‌کند و ازبکستان در خانه پذيراي تيم حذف شده قطر است.

*شرايط صعود ايران
با پيروزي ايران مقابل کره جنوبي، شاگردان کي‌روش به عنوان تيم نخست راهي جام جهاني مي‌شوند. در صورت تساوي ايران و کره جنوبي، ملي‌پوشان ايران با اين يک امتياز نيز مستقيما راهي جام جهاني‌ مي‌شوند، مشروط بر اين که ازبکستان نتواند بيش از سه گل به قطر بزند. ايران حتي با باخت مقابل کره هم مي‌تواند بليت برزيل را رزرو کند، منوط بر اين که قطر بتواند در بازي آخر با ازبکستان از اين تيم حداقل يک امتياز بگيرد.

* شرايط صعود کره‌جنوبي
چشم‌بادامي‌هاي قرمزپوش تا حد زيادي صعود خود را مسجل کرده‌اند. برد يا مساوي مقابل ايران اين تيم را صدرنشين گروه خواهد کرد. اما حتي باخت هم مي‌تواند باعث صعود آنها شود، چرا که تفاضل اين تيم بسيار بالاست (7+) و ازبکستان بايد در بازي با قطر 6 اختلاف تفاضل گل با کره را جبران کند که کار بسيار دشواري است. به همين دليل صعود کره تا حد زيادي قطعي شده است.

* شرايط صعود ازبکستان
تيمي که مي‌توانست با گرفتن سه امتياز بازي سه شنبه مقابل کره جنوبي يک هفته مانده به پايان رقابت‌ها صعودش را قطعي کند، حالا کارش به اما و اگر کشيده و براي صعود مستقيم شانس بسيار کمتري نسبت به ايران و کره جنوبي دارد. هر نتيجه‌اي جز برد مقابل قطر باعث از دست رفتن صعود مستقيم شده و حضور آنها را در پلي‌آف سبب مي‌شود، اما حتي برد هم ممکن است براي ازبک‌ها کافي نباشد. چرا که برد کم‌گل با توجه به تفاضل گل کم اين تيم (1+) سودي نخواهد داشت (مگر ايران به کره ببازد). اگر ايران با کره جنوبي مساوي کند، ازبکستان با زدن 4 گل به قطر صعود مي‌کند. اگر ايران کره را شکست دهد، ازبک‌ها بايد از 4 گل نيز بيشتر بزنند چرا که 6 تفاضل گل از کره عقب‌ترند. تنها در صورت شکست ايران است که ازبکستان با هر پيروزي مي‌تواند جشن صعود بگيرد.

رقابت‌هاي هفته پاياني سه شنبه آينده برگزار خواهد شد.

جدول گروه B :

مقدماتي جام جهاني برزيل - آسيا

 

تيم ملي فوتبال ايران با پيروزي پرگل مقابل لبنان يک گام ديگر به صعود مستقيم به جام جهاني 2014 برزيل نزديک تر شد.


 تيم هاي ملي فوتبال ايران و لبنان از ساعت 20 امروز (سه شنبه) در ورزشگاه آزادي تهران به مصاف هم رفتند.
در اين مسابقه ملي پوشان کشورمان با چهار گل به پيروزي رسيدند.
محمدرضا خلعتبري در دقيقه 39، جواد نکونام در دقايق 45 و 86 و رضا قوچان نژاد در دقيقه 47 براي تيم ملي کشورمان در اين مسابقه گلزني کردند.
در دقيقه 86 جواد نکونام با يک شوت از راه دور زيبا براي چهارمين بار دروازه لبنان را باز کرد.
در دقيقه 81 خلعتبري شوت خطرناکي از داخل محوطه جريمه روانه دروازه حريف کرد که دروازه بان لبنان توپ را دفع کرد، در حالي که قوچان نژاد قصد استفاده از توپ برگشتي را داشت مدافع لبنان توپ را از محوطه جريمه دور کرد. اين توپ در اختيار خسرو حيدري قرار گرفت که او توپ را به شکلي خطرناک روي دروازه ارسال کرد که ضربه سر جواد نکونام از کنار دروازه بيرون رفت.
اين مسابقه در دقايق 60 تا 75 تقريبا متعادل و بدون رخ دادن اتفاق مهمي روي دو دروازه ادامه يافت. کارلوس کي روش تلاش کرد با به ميدان فرستادن محسن مسلمان و غلامرضا رضايي را به جاي مسعود شجاعي و مجتبي جباري روند مسابقه را تغيير دهد.
بازيکنان ايران پس از به ثمر رساندن گل سوم همچنان توپ و ميدان را در اختيار داشتند اما تا دقيقه 60 به موقعيت خطرناک ديگري دست نيافتند تا اينکه در اين دقيقه پژمان منتظري توپ را به سوي دروازه ارسال کرد اما مدافع لبنان با هدف دفع توپ، ضربه اي به توپ زد که به شکلي خطرناک از کنار دروازه بيرون رفت.
نيمه دوم اين مسابقه با حرکت انفجاري ملي پوشان ايران آغازشد. جباري در دقيقه 46 با پاس در عمق توپ را در اختيار قوچان نژاد گذاشت که اين بازيکن پس از پشت سر گذاشتن مدافع حريف به زيبايي دروازه لبنان را باز کرد.
گل اول اين مسابقه نيز در دقيقه 39 توسط محمدرضا خلعتبري بدست آمد که وي با حرکتي انفرادي وارد محوطه جريمه شد و با ضربه اي نرم و فني توپ را به گوشه دروازه فرستاد.
زدن گل اول ازاشتهاي بازيکنان ايران براي به ثمر رساندن گل هاي بيشتر نکاست تا اينکه در دقيقه اول وقت هاي اضافه نيمه اول، جواد نکونام بااستفاده از ارسال سانتر خسرو حيدري با ضربه سر براي دومين بار دروازه حريف را باز کرد.
دردقيقه 32 خسرو حيدري پاس رو به جلوي خطرناکي را روانه دروازه کرد که دروازه بان حريف اين توپ را مهار کرد.
يک دقيقه بعد محمدرضا خلعتبري در موقعيتي خطرناک توپ را در اختيار گرفت که ضربه اين بازيکن از داخل محوطه جريمه توسط دروازه بان لبنان دفع شد.
در ادامه اين مسابقه بازيکنان ايران چند موقعيت خطرناک از حرکات خلعتبري و حيدري از سمت راست به دست آوردند اما دروازه بان و مدافعان لبنان با تمام وجود از دروازه حريف حفاظت مي کردند تا اين موقعيت ها راهي به سوي دروازه پيدا نکند.
در دقيقه 26 مسعود شجاعي توپ را درون محوطه جريمه در اختيار گرفت اما با وجود اينکه چند بازيکن ديگر در موقعيت گلزني قرار داشتند ترجيح داد با تکروي، خودش توپ را به سوي دروازه شليک کند که اين ضربه با برخورد به مدافعان حريف به بيرون از موقعيت خطر دور شد.
در دقيقه 23 محمدرضا خلعتبري پاس در عمقي از خسرو حيدري دريافت کرد که اين توپ را روي دروازه لبنان ارسال کرد اما رضا قوچان نژاد با وجود پرش بلند براي ضربه زدن به توپ موفق به باز کردن دروازه نشد.
در دقيقه 11 رضا قوچان نژاد پاسي را از محمدرضا خلعتبري دريافت کرد که پس از يک چرخش، شوتي را به سوي دروازه روانه کرد که اين توپ از بالاي تيرک افقي به بيرون هدايت شد.
در ادامه مسابقه چندين بار بازيکنان لبنان خود را روي زمين انداختند که اين موضوع باعث توقف در روند مسابقه شد و اعتراض تماشاگران را در پي داشت.
دردقيقه 9 هم پس از چند پاس ميان بازيکنان ايران، توپ درون محوطه جريمه به مجتبي جباري رسيد که شوت اين بازيکن از کنار دروازه به بيرون رفت.
دردقيقه 8اين مسابقه خسرو حيدري سانترخطرناکي روي دروازه حريف ارسال کرد که اين موقعيت با ضربه سر رضا قوچان نژاد از دست رفت.
تيم ملي فوتبال ايران اين بازي را هجومي آغازکرد ودردقيقه دوم نخستين موقعيت خود را با حرکت رضا قوچان نژاد به دست آورد که اين موقعيت به دليل سر خوردن او از دست رفت.
در ادامه مسابقه ملي پوشان کشورمان تلاش کردند تا با حفظ توپ و ميانه ميدان بازي را در کنترل خود داشته باشند تا روي دروازه حريف موقعيت ايجاد کنند.
کارلوس کي روش در اين مسابقه تيم ملي را با ترکيب رحمان احمدي، پژمان منتظري، سيد جلال حسيني، خسرو حيدري، هاشم بيک‌زاده (از دقيقه 80 هاشم بيک زاده) ، جواد نکونام، آندرانيک تيموريان، رضا قوچان‌نژاد، مجتبي جباري (از دقيقه 70 غلامرضا رضايي)، مسعود شجاعي (از دقيقه 69 محسن مسلمان) و محمد رضا خلعتبري به ميدان فرستاده است.

 

با شکست مقابل ژاپن

 

تيم فوتبال ژاپن در هفته هشتم مسابقات مقدماتي جام جهاني مقابل عراق به پيروزي رسيد.


 تيم ملي فوتبال ژاپن در آخرين ديدار خود در مرحله مقدماتي جام جهاني به مصاف عراق رفت و در پايان چشم‌بادامي‌ها توانستند با تک گل شينجي اوکازاکي در دقيقه 89 پيروزي را از آن خود کنند و با 17 امتياز اين رقابت‌ها را به پايان برسانند.

ژاپني‌ها پيش از اين صعود خود به جام جهاني را قطعي کرده بودند.

به گزارش فارس، عراق با اين باخت با 7 بازي و 5 امتياز در قعر جدول قرار گرفت و ديگر اميدي به صعود به جام جهاني نخواهد داشت. شکست عراقي‌ها در حالي رقم خورد که علا عبدالزهرا در دقيقه 82 با دريافت کارت زرد دوم از زمين بازي اخراج شد.

حسن زاده:

 

رييس کميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: باشگاه هاي بدهکار، حق شرکت در مسابقات مختلف ليگ هاي فوتبال را ندارند.


 اسماعيل حسن زاده که براي تماشاي ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و لبنان به ورزشگاه آزادي تهران رفته است، در اين خصوص به ايرنا گفت: به هيچ وجه با باشگاه ها توافق نخواهيم کرد و روي تصميم خود خواهيم ايستاد.

به گزارش ايرنا، وي افزود: تيم هاي شرکت کننده در اين رقابت ها بايد مطالبات بازيکنان و کادر فني خود را پرداخت کرده و با آنان تسويه حساب کنند تا اجازه بازي داشته باشند.

رييس کميته انضباطي فدراسيون فوتبال با اشاره به اينکه فهرست باشگاه هاي بدهکار مشخص شده است، ادامه داد: اميدوارم باشگاه هاي بدهکار، هرچه سريع تر در اين خصوص اقدام لازم را انجام دهند تا با مشکل مواجه نشوند.

حسن زاده در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه وضعيت قاسم دهنوي چگونه است، اظهار داشت: وکيل دهنوي امروز (سه شنبه) به کميته انضباطي آمد و مدارک موجود به اطلاع وي رسيد. در اين جلسه همانطور که قبل از اين مشخص شده بود، مقرر شد دهنوي روز 4 تير ماه به اين کميته بيايد و اگر ادله اي در اين خصوص دارد، ارايه کند.

مقدماتي جام جهاني برزيل- آسيا

 

تيم ملي فوتبال کره جنوبي با شکست ازبکستان به يک قدمي جام جهاني رسيد.


ديدار دو تيم کره جنوبي و ازبکستان در مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل از ساعت 15:30 در سئول آغاز شد که بازي با نتيجه يک بر صفر به سود کره جنوبي به پايان رسيد. با اين برد کره جنوبي به يک قدمي جام جهاني رسيد و در صورت کسب يک مساوي برابر ايران در بازي آخر صعودش به جام جهاني مسجل خواهد شد .

اکمل شوراخمدوف مدافع ازبکستان در دقيقه 43 به اشتباه دروازه‌ تيم خودي را باز کرد.

در دقيقه 92 يکي از تماشاگران ازبکستاني به ميدان پريد و باعث توقف بازي در دقايق پاياني شد.

تيم ملي ايران نيز از ساعت 20 در ورزشگاه آزادي ميزبان تيم لبنان است و براي صعود مستقيم ابتدا بايد اين تيم را شکست بدهد.

جدول گروه A تا قبل از بازي ايران و لبنان به شرح زير است :

تيم ملي فوتبال استراليا در ديدار مقابل اردن از سري پيکارهاي مقدماتي جام‌جهاني 2014 برزيل پيروزي پرگل و ارزشمندي را بدست آورد.


در ادامه پيکارهاي مقدماتي راه‌يابي به جام‌جهاني 2014 و از گروه دوم استراليا در ملبورن ميزبان اردن بود و با نتيجه چهار بر صفر به پيروزي رسيد.

به گزارش فارس، گل‌هاي اين ديدار را برشيانو 16، کهيل 61، کروزه 76 و لوکاس نيل 84 به ثمر رساندند.

شاگردان اوسيک که در دو ديدار گذشته خود دو تساوي کسب کرده بودند با اين پيروزي ارزشمند 10 امتيازي شدند تا پس از ژاپن در جايگاه دوم اين گروه قرار بگيرند و در فاصله يک‌هفته مانده به پايان اين پيکارها در آستانه صعود به جام جهاني 2014 برزيل قرار داشته باشد.

اردن هم که تا قبل از اين ديدار هم‌امتياز با استراليا بود اميدش براي صعود به‌طور مستقيم به جام‌جهاني بسيار کمرنگ شد.

در اين گروه پيش از اين ژاپن با 14 امتياز راهي جام‌جهاني شده است.

از اين گروه عراق که پيش از اين حذفش مسجل شده در دوحه قطر از ژاپن پذيرايي مي‌کند.

در گروه اول اين پپکارها هم کره‌جنوبي از ازبکستان در سئول پذيرايي مي‌کند و تيم ملي فوتبال ايران هم در ورزشگاه آزادي از ساعت 20 به مصاف لبنان مي‌رود.

تيم ملي فوتبال پرتغال دوشنبه شب در ديداري دوستانه مقابل کرواسي به پيروزي رسيد.


کريستيانو رونالدو مهاجم رئال مادريد در اين ديدار که در ژنو برگزار شد، يک نيمه بازي کرد و پرتغال را با نتيجه يک بر صفر به پيروزي رساند.

رونالدو در دقيقه 36 سي و نهمين گل ملي خود را به ثمر رساند.

دو تيم که در رده هاي نخست فدراسيون بين المللي فوتبال، فيفا، کرواسي ( چهارم )‌ و پرتغال ( ششم ) قرار دارند پيش بيني مي شد ديداري جذاب را به نمايش بگذارند اما نتوانستند هواداران خود را راضي کنند.

پرتغال بعد از غلبه بر روسيه در مسابقات انتخابي جام جهاني 2014 دومين پيروزي خود را طي چند روز جشن گرفت.

تيم هاي ملي فوتبال ازبکستان و کره جنوبي روز سه شنبه براي صعود مستقيم به جام جهاني 2014 برزيل به مصاف هم مي روند.


بعد از صعود ژاپن، سه تيم ديگر آسيا مي توانند سهميه مستقيم جام جهاني را کسب کنند.
ازبکستان و کره جنوبي که در صدر گروه اول قرار دارند، مي توانند يکي از اين سهميه ها را به خود اختصاص دهند.
اين در حالي است که عمان در گروه دو نظاره گر ديدار استراليا و اردن خواهد بود.
استراليا و اردن براي قرار گرفتن در رده دوم اين گروه به ميدان مي روند.
در گروه اول هر نتيجه اي ممکن است رقم بخورد. لبنان تنها تيم حذف شده است و قطر فقط مي تواند در رده سوم قرار گيرد. اما رويارويي کره جنوبي و ازبکستان در سئول مي تواند تا حدودي وضع گروه يک را مشخص کند.
بازيکنان ازبکستان در صورت پيروزي در سئول به جام جهاني صعود خواهند کرد.
براي کره اي ها اوضاع تا حدودي پيچيده است. آنها براي اطمينان از رفتن به برزيل سه شنبه بايد پيروز شوند و به شکست ايران مقابل لبنان اميدوار باشند.
اما تيم کارلوس کي روش پرتغالي مقابل تيم حذف شده لبنان بخت پيروزي دارند.
قرار گرفتن ايران در يکي از دو رده نخست گروه يک در صورت پيروزي قطعي خواهد شد.
در گروه دو ژاپن صعود کرده است و چهار تيم براي قرار گرفتن در رده دوم بخت دارند. عمان که در رده دوم قرار دارد، روز سه شنبه استراحت خواهد کرد و بدون ترديد اميدوار است بازي استراليا با اردن مساوي شود. اين تساوي عمان را بالاتر از اين دو رقيب خود نگه خواهد داشت.
عراق نيز براي حفظ بخت اندک خود بايد مقابل ژاپن به پيروزي برسد.

سه شنبه:

- گروه يک:
کره جنوبي - ازبکستان در سئول و ايران - لبنان در تهران

رده بندي:
1- کره جنوبي، 11 امتياز
2- ازبکستان، 11 امتياز
3- ايران، 10 امتياز
4- قطر، 7 امتياز
5- لبنان، 5 امتياز

- گروه دو:
استراليا - اردن در ملبورن و عراق - ژاپن در دوحه

- رده بندي:
1- ژاپن، 14 امتياز
2- عمان، 9 امتياز
3- اردن، 7 امتياز
4- استراليا، 7 امتياز
5- عراق، 5 امتياز

دو تيم نخست هر گروه به صورت مستقيم صعود مي کنند و برنده ديدار پلي آف بين تيم هاي سوم به مصاف تيم پنجم آمريکاي جنوبي مي رود.

تا اطلاع ثانوي

 

با تصميم کميته انضباطي قاسم دهنوي تا زمان حضورش در کميته انضباطي فدراسيون فوتبال از فعاليت‌هاي فوتبالي محروم است.


در پي شکايت باشگاه پرسپوليس و پيگيري‌هاي انجام شده، کميته انضباطي فدراسيون فوتبال مدارک قرمزپوشان را تأييد کرد و در نهايت اعلام کرد که قاسم دهنوي تا زمان حضور در کميته انضباطي از حضور در کليه تمرينات و انجام فعاليت‌هاي فوتبالي به صورت تعليق درآمده و محروم است.

به گزارش فارس، وي بايد با مستنداتش از خود در کميته انضباطي دفاع و در صورت تأييد تصميم‌گيري ديگري در خصوص اين بازيکن گرفته خواهد شد.

قاسم دهنوي در پايان ليگ دوازهم و پس از اتمام قراردادش با تراکتورسازي با پرسپوليس و سپاهان وارد مذاکره شد و در ادامه با وجود داشتن قرارداد با پرسپوليسي‌ها وي به اصفهان رفت و با سپاهان قرارداد امضا کرد.

سازمان ليگ فوتبال در مورد فروش بليت الکترونيک مسابقات فوتبال اطلاعيه‌اي صادر کرد.


به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومي سازمان ليگ فوتبال ايران،اطلاعيه فروش بليط الکترونيکي مسابقات فوتبال به شرح زير صادر شد؛

بسمه تعالي

به اطلاع کليه علاقه‌مندان به تماشاي حضور مسابقات فوتبال مي‌رساند در راستاي تکريم تماشاچيان جهت ورود به ورزشگاه‌ها براي تماشاي مسابقات فوتبال و سهولت ورود و خروج آن‌ها و همچنين تحقق اهداف فرهنگي فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ برتر، پروژه بليط الکترونيکي مسابقات فوتبال از مورخ 21/03/1392 مقارن با برگزاري مسابقه تيم‌هاي ملي ايران – لبنان در ورزشگاه آزادي راه‌اندازي خواهد شد.
پروژه مذکور به صورت آزمايشي در مسابقه فوق‌الذکر براي جايگاه شش هزار نفري ورزشگاه آزادي به بهره‌برداري مي‌رسد و به تدريج در فازهاي بعدي شامل کل استاديوم يک‌صدهزارنفري، کل استاديوم‌ها و محل‌هاي مورد نظر ورزشگاه آزادي و نهايتا کليه ورزشگاه‌هاي منتخب سطح کشور، راه‌اندازي خواهد شد.
يکي از بزرگترين فوايد اجراي بليط فروشي الکترونيکي مسابقات فوتبال، ايجاد آرامش خاطر براي علاقه‌مندان به تماشاي مسابقه فوتبال جهت خريد بليط مسابقه است؛ بدين نحو که با يکبار خريد کارت الکترونيکي مسابقات فوتبال، همواره دارنده کارت مي‌تواند بليط مسابقات را از طريق پرتال www.footballeticket.ir در هر نقطه از کشور، خريداري نمايد و با زمانبندي مناسب براي حضور در ورزشگاه بتواند با آرامش کامل و اطمينان از وجود بليط به صورت بهينه از وقت خود استفاده نمايد.
يکي ديگر از مزاياي مراجعه به پورتال فوق، اطلاع از تعداد ظرفيت‌هاي خالي صندلي حاضر در ورزشگاه است. ضمن آن که در زمان درخواست خريد بليط، موقعيت تماشاي مسابقه نيز به متقاضي نشان داده خواهد شد.
استفاده از کارت‌هاي هوشمند در اين نحوه بليط‌فروشي الکترونيکي باعث شده است. دارندگان کارت حتي در صورت مفقود شدن کارت خود بليط‌هاي خريداري شده را به راحتي به کارت المثني جديد خود منتقل نمايند. ضمن آن که بواسطه استفاده از کارت‌هاي هوشمندافزايش امنيت در خريد بليط و جلوگيري از بازار سياه فروش بليط را همراه خواهد داشت.
شايان ذکر است فرايند ورود به ورزشگاه و تهيه بليط تا ابتداي فصل جديد مسابقات ليگ برتر در کليه بخش‌هاي ورزشگاه آزادي همانند گذشته خواهد بود اما به جهت فرهنگ‌سازي و آموزش تماشاچيان محترم با سامانه جديد بليط الکترونيکي، ورود تماشاچيان به صورت آزمايشي در بخش جايگاه به صورت تلفيقي از بليط الکترونيکي و روال گذشته انجام خواهد شد.
ضمنا خبرنگاران مي‌توانند راس ساعت 18 روز سه شنبه 21/3/92 در دفتر مدير مجموعه ورزشي آزادي حضور يافته و از راه‌اندازي اين سيستم و گيت‌هاي مربوطه گزارش تهيه نمايند.

 

تيم ملي برزيل در ديداري دوستانه موفق شد با سه گل فرانسه را شکست دهد.


تيم ملي برزيل که خود را براي حضور در جام کنفدراسيون‌ها آماده مي‌کند موفق شد در ديداري دوستانه با 3 گل فرانسه را شکست دهد تا انتقام شکست مشابه در فينال جام جهاني 1998 را از اين تيم بگيرد.

به گزارش ايسنا،در اين ديدار که در ورزشگاه گرميو برزيل انجام شد دو تيم با ترکيب اصلي خود به ميدان آمده بودند اما تيم برزيل که تحت نظر لوئيس فيليپه اسکولاري نتوانسته بود نتايج مطلوبي کسب کند، عطش زيادي براي پيروزي داشت و در نهايت موفق شد در دقيقه 54 با ضريه فني اسکار به گل نخست دست يابد.

در ادامه مسابقه برزيل شانس رسيدن به گل‌هاي ديگر را داشت اما سلسائو براي رسيدن به گل دوم خود تا دقيقه 85 منتظر ماند تا اينکه هرنانس موفق شد روي پاس رو به عقب نيمار گل دوم را به ثمر برساند و در ثانيه هاي آخر مسابقه لوکاس مورا موفق شد از روي نقطه پنالتي گل سوم ميزبان را به ثمر برساند.

برزيل در چند بازي اخير خود با هدايت اسکولاري نتوانسته بود نتايج مطلوبي کسب کند. برزيل خود را براي حضور پرقدرت در جام کنفدراسيون‌ها آماده مي‌کند. اين رقابت‌ها از هفته آينده در اين کشور آغاز مي‌شود.

برزيل در گروه يک جام کنفدراسيون‌ها با تيم‌هاي ژاپن ، ايتاليا و مکزيک همگروه است.

مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل- آسيا

  تيم ملي فوتبال ايران سه‌شنبه شب در مقدماتي جام جهاني برزيل ميزبان لبنان است.


 تيم ملي فوتبال ايران هفته گذشته با پيروزي در قطر به صعود مستقيم به جام جهاني 2014 اميدوار شد. البته پيش‌نياز صعود مستقيم پيروزي برابر لبنان در ورزشگاه آزادي است. لبناني که ديگر هيچ اميدي براي صعود ندارد ولي نبايد اين تيم را دست‌کم گرفت. هرچند در مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا لبنان را با 5 گل شکست داد‌ه‌ايم ولي همه کارشناسان معتقدند نبايد در باد آن پيروزي خوابيد و دچار غرور شد.
تيم ملي در اين بازي بايد سه امتياز را بگيرد تا به صعود مستقيم به جام جهاني اميدوار باشيم. يک امتياز فقط حضور تيم ملي را در پلي‌آف قطعي مي‌کند و در آن‌صورت راه رسيدن به جام جهاني دشوار، پيچيده و سخت خواهد شد.
هواداران پرشور ايراني سه‌شنبه شب براي ديدن يک پيروزي خوب و دلچسب به ورزشگاه مي‌روند و اگر در اين بازي بتوانيم گل‌هاي زياد هم بزنيم شانس صعود مستقيم‌مان بيشتر خواهد شد. بازيکنان ايراني اميدوارند که ورزشگاه آزادي مملو از جمعيت باشد و سکوهاي پر از تماشاگر آزادي مي‌تواند از نظر روحي بازيکنان ايران را در شرايط مناسب‌تري قرار بدهد.
روي کاغذ به هيچ عنوان قدرت تيم‌هاي ايران و لبنان قابل مقايسه نيستند. تئو بوکر سرمربي آلماني لبنان هم اين مسئله را قبول دارد و حتي گفته «شرايط تيم ما مثل همان زماني است که 5 گل از ايران خورديم!» اما قطعا هيچ مربي تيمش را براي باخت به ميدان نمي‌فرستد و بازيکنان لبنان هم مي‌خواهند که در آخرين بازي‌شان در مقدماتي جام جهاني خاطره‌اي خوش از خود برجا بگذارند و با تمام توان مقابل ايران قرار خواهند گرفت. هرچند حضور اين تيم در اين مرحله نيز نوعي شگفتي براي فوتبال لبنان محسوب مي‌شود. آنها در ديدار رفت توانستند يک بر صفر ايران را شکست بدهند و به بزرگ‌ترين برد تاريخي خود برسند اما سه‌شنبه شب وضعيت فرق مي‌کند. ديگر جو بي‌اعتمادي بين تيم ملي و رسانه‌ها وجود ندارد.
تمام ايران يکدل و متحد پشت سر تيم ملي قرار گرفته است. مسئولان بلندپايه کشور از رئيس جمهور تا نمايندگان مجلس در تمرين تيم ملي حاضر شد‌‌ه‌‌اند.
يک‌بار چنين جو مثبت و صميمي را قبل از بازي با تيم ملي کره جنوبي تجربه کرديم و در همان بازي توانستيم با يک بازيکن کمتر و 10 نفره کره جنوبي را در تهران شکست بدهيم و اکنون نيز همه از تيم ملي فقط برد مي‌خواهند زيرا سه امتياز اين مسابقه پيش شرط رسيدن به جام جهاني و حضور در برزيل است.
تيم ملي هيچ مشکلي ندارد. مصدوميت مسعود شجاعي هم به گفته پزشک تيم جزئي است و فقط رضا قوچان‌نژاد مهاجم گلزن و فرصت‌طلب ايران يک‌اخطاره است و بايد مراقب باشد که بي‌مورد کارت زرد نگيرد زيرا گوچي را در کره نياز داريم.
سه‌شنبه شب مردم ايران منتظر رزرو بليت پرواز به سمت جام جهاني برزيل هستند و با شکست لبنان به اين مهم مي‌رسيم.
تيم ملي در صورت کسب يک برد پرگل  برابر لبنان با روحيه و انگيزه راهي کره جنوبي مي‌شود تا 28 خرداد مقابل کره جنوبي ديدار سرنوشت‌ساز را برگزار کند.
ملي‌پوشان بايد بدون استرس و با دقت و تمرکز مقابل لبنان بايد بازي کنند و حريف خود را از پيش بازنده ندانند.
نکته مثبت زمان اين ديدار هم اين است که ملي‌پوشان از نتيجه ديدار دو تيم کره و ازبکستان هم باخبر خواهند بود.
ملي‌پوشان با انگيزه تمام  مي‌خواهند با يک برد شيرين خود را آماده حضور در جام جهاني کنند و همانطور که جواد نکونام کاپيتان تيم ملي گفته نشان بدهند که شايستگي حضور در جام جهاني را دارند.

برنامه ديدارهاي گروه A

سه‌شنبه 22 خرداد
کره جنوبي - ازبکستان ساعت 15
ايران - لبنان ساعت 20

جدول گروه A
1- کره جنوبي 11 امتياز
2- ازبکستان 11 امتياز
3- ايران 10 امتياز
4- قطر 7 امتياز
5- لبنان 5 امتياز

مدير عامل باشگاه استقلال از سمت مديرعاملي استعفا کرد.


علي فتح الله زاده طي نامه اي به هيئت مديره اين باشگاه استعفاي خود را اعلام کرد.

متن استعفاي مديرعامل باشگاه استقلال که روي خروجي سايت اين باشگاه قرار گرفته به شرح زير است:

بسم تعالي

با سلام و احترام

ضمن تقدير و قدرشناسي از حضرت عالي نسبت به اين جانب و تشکر از اعضاي هيئت مديره، معاونين و کليه پرسنل زحمت کش، کادرفني و به خصوص تلاش مجدانه قلعه نويي، بازيکنان با غيرت و همچنين هواداران عزيز و با وفاي استقلال قهرمان، با عنايت به توافقات في ما بين در حداقل زمان ممکن و توقعات بيش از حد از اين جانب و با توجه به فرا رسيدن فصل نقل و انتقالات و اينکه استقلال عزيز از رقابت با ساير رقبا عقب نماند استعفاي خود را اعلام مي نمايم.


رونوشت به دوست بسيار عزيزم مقداد نجف نژاد

علي فتح الله زاده

مقدماتي جام جهاني 2014- آمريکاي‌شمالي

 

تيم‌هاي ملي فوتبال آمريکا و کاستاريکا مقابل جاماييکا و هندوراس به پيروزي رسيدند.


شب گذشته پيکارهاي مقدماتي جام جهاني 2014 در قاره آمريکاي‌شمالي انجام گرفت.

به گزارش فارس،آمريکا با مربيگري يورگن کلينزمان، مربي آلماني خود 2 بر يک جاماييکا را شکست داد. برک‌فورد 89 براي جاماييکا، آلتيدور 30 و ايوانز 90 براي ايالات‌متحده در ورزشگاه نشنال شهر کينگستون گلزني کردند.

کاستاريکا نيز در جدال خانگي با هندوراس يک بر صفر برنده شد.

مصاف تيم‌هاي پاناما و مکزيک نيز با تساوي بدون گل خاتمه يافت.

 

تيم ملي فوتبال ايران در تازه‌ترين رنکينگ فيفا سقوط 10 پله‌اي را تجربه کرد.


سايت فيفا تازه‌ترين رده بندي رنکينگ تيم‌هاي ملي فوتبال در جهان را اعلام کرد.

به گزارش فارس،در اين رده بندي ، تيم تحت هدايت کارلوس کي‌روش با سقوطي 10 پله‌اي نسبت به ماه قبل و با 506 امتياز به رده شصت و هفتم نزول کرد. تيم ملي فوتبال کشورمان در قاره آسيا نيز با يک پله نزول، پس از تيم‌هاي ژاپن،‌ استراليا، کره جنوبي و ازبکستان رتبه پنجم قاره کهن را در اختيار گرفته است.

در صدر اين فهرست تيم‌هاي اسپانيا، آلمان، آرژانتين و کرواسي حضور دارند. تيم ملي فوتبال هلند با صعود چهار پله‌اي،‌ جاي پرتغال را در رده پنجم گرفت.

ديدارهاي دوستانه فوتبال در جهان

 

تيم ملي فوتبال فرانسه در ديداري دوستانه مقابل اروگوئه شکست خورد.


دو ديدار دوستانه فوتبال بين تيم‌هاي مطرح فوتبال در سراسر دنيا انجام شد.

به گزارش فارس،در مهم‌ترين ديدار، تيم‌هاي اروگوئه و فرانسه در مونته‌ ويدئو اروگوئه به مصاف هم رفتند که تيم ميزبان با گلزني لوييس سوارز پر حاشيه در دقيقه 50 توانست ميهمان خود را شکست دهد. چهار بازيکن در اين پيکار کارت زرد گرفتند که سهم خروس‌ها سه کارت بود.

ديدار دوستانه بعدي فرانسه روز يکشنبه مقابل برزيل خواهد بود. اروگوئه نيز چهارشنبه هفته آينده در ادامه ديدارهاي راهيابي به جام جهاني 2014 در زمين ونزوئلا به ميدان خواهد رفت.

در ديگر ديدار دوستانه انجام شده دانمارک در خاک خود مقابل گرجستان با نتيجه 2 بر يک به برتري رسيد. نيکلاس پدرسن 77 و کريستين اريکسن 89 براي دانمارک گل زدند و ايراکلي زاريا هم در دقيقه 52 براي گرجستان گل زد.

دانمارک، سه شنبه هفته آينده در چارچوب رقابت‌هاي راهيابي به جام جهاني در خاک خودي مقابل ارمنستان قرار خواهد گرفت.

در بازي خداحافظي ميشاييل بالاک اتفاق افتاد

  هافبک سابق تيم ملي فوتبال ايران در کنار بزرگان فوتبال جهان در بازي خداحافظي ميشاييل بالاک در آلمان به ميدان رفت.


ديدار نمادين تيم‌هاي منتخب جهان و ياران ميشاييل بالاک چهارشنبه شب در شهر لايپزيک آلمان و در ورزشگاه ردبول آره‌نا برگزار شد و مهدي مهدوي‌کيا بازيکن سابق تيم ملي ايران در کنار بزرگان و ستارگان دنياي فوتبال به ميدان رفت.

به گزارش فارس،اين بازي که به مناسبت خداحافظي بالاک يکي از ستارگان فوتبال آلمان تدارک ديده شده بود شاهد حضور ستارگان برتر دنياي فوتبال بود.

در تيم منتخب جهان که هدايت آن را ژوزه مورينيو سرمربي جديد چلسي بر عهده داشت، بازيکناني نظير شوچنکو، اسين، دروگبا، ينس لمن، لوتار ماتئوس، فيليپ لام، ندود، مهدوي‌کيا و ... حضور داشتند و در آن سوي ميدان در تيم ميشاييل بالاک که هدايت آن برعهده رودي فولر سرمربي سابق تيم ملي آلمان بود بازيکناني نظير رنه آدلر، ديتمار هامن، کريتسن ورنز، ميشاييل شوماخر (اسطوره فرمول‌يک)، حسن صالح حميدزيچ و ... حضور داشتند.

در اين بازي مهدي مهدوي‌کيا موشک ايراني 82 دقيقه در ترکيب تيم مورينيو به ميدان رفت و نشان داد که همچنان توانايي بازي پس از بازنشستگي را هم دارد.

هافبک سابق تيم ملي کشورمان در اين ديدار هم شماره 2 بر تن کرده بود.

تيم منتخب جهان اين بازي را در نهايت با نتيجه 4 بر 3 به سود خود پايان داد تا هافبک ملي‌پوش ژرمن‌ها به طور رسمي از دنياي فوتبال کناره‌گيري کند.

بالاک در مدت حضورش در دنياي فوتبال، با بايرلورکوزن نايب قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شد و با تيم ملي فوتبال آلمان در جام‌ جهاني 2002 و جام ملت‌هاي اروپا 2008 به مقام نايب قهرماني رسيد.

تيم ملي فوتبال ايران براي صعود مستقيم به جام جهاني 2014 بايد از دو ديدار لبنان و کره جنوبي چهار امتياز بگيرد و کمي هم خوش شانس باشد تا ازبکستان و کره به نتيجه مساوي برسد.


شب گذشته دو ديدار حساس از گروه A رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني برزيل در منطقه آسيا برگزار شد.

در مسابقه اول ايران يک بر صفر قطر را شکست داد تا اميد‌هايش براي صعود مستقيم به جام جهاني و بدون اما و اگر زنده شود. سه امتياز بازي با قطر روح تازه‌اي به فوتبال ملي ايران دميد.

به گزارش فارس، در ديدار دوم نيز نتيجه دلخواه ايران رقم خورد و کره جنوبي با وجود برتري مطلق در ميدان در بيروت متوقف شود تا با اين مساوي هم فاصله امتيازي ايران و کره جنوبي به يک امتياز برسد و هم لبنان ديگر هيچ شانسي براي صعود به جام جهاني نداشته باشد و روز سه‌شنبه آينده 21 خرداد با انگيزه‌اي کمتر مقابل ملي پوشان ايران به ميدان بيايد.

در حال حاضر تيم ملي ايران براي صعود مستقيم به جام جهاني 2014 برزيل بايد چهار امتياز از اين دو بازي بگيرد و اميدوار باشد که ديدار ازبکستان و کره جنوبي برنده‌اي نداشته باشد.

تيم ايران اگر به دنبال صعود مستقيم و بي‌دردسر به جام جهاني هستيم بايد لبنان را در تهران شکست بدهيم و در بازي آخر مقابل کره جنوبي يک امتياز بگيريم. آن به شرطي که کره جنوبي مقابل ازبکستان متوقف شود و بازي اين دو تيم برنده‌اي نداشته باشد.

حضور در پلي آف

تيم ملي ايران اگر لبنان را شکست بدهد و يا يک امتياز از اين حريف بگيرد حضورش در پلي آف قطعي مي‌شود. حتي اگر در ديدار آخر مقابل کره جنوبي شکست بخورد.

البته حضور در پلي آف معنايش پيمودن مسيري سخت براي رسيدن به برزيل است.

بهترين نتيجه کره و ازبکستان براي ايران

ديدار کره جنوبي و ازبکستان سه ‌شنبه آينده و در روز بازي ايران و لبنان برگزار مي‌شود. بهترين نتيجه در اين بازي براي ايران تساوي دو تيم است. اينکه ازبکستان بتواند در کره امتياز بگيرد در اين شرايط ايران در صورت پيروزي برابر لبنان 13 امتيازي و صدرنشين گروه خواهد شد.

در اين شرايط تيم ملي ايران براي صعود مستقيم فقط يک امتياز نياز دارد. البته کره براي برد مقابل ما به ميدان خواهد آمد.

بازي روز 28 خرداد جدال مرگ و زندگي براي رسيدن به جام جهاني است جدالي که ما يک امتياز مي‌خواهيم و کره جنوبي سه امتياز تا به طور مستقيم به جام جهاني برويم. البته پيش فرض اين است که لبنان را ما برده‌ايم وگرنه اگر به اين حريف امتياز بدهيم بايد فقط به پلي آف فکر کنيم.

* پيروزي کره جنوبي شرايط ما را سخت مي‌کند

در صورتيکه کره جنوبي برابر ازبکستان به پيروزي برسد و 14 امتيازي شود در آن صورت ما هم در صورت پيروزي بر لبنان 13 امتيازي خواهيم شد و براي صعود بدون اما و اگر بايد کره جنوبي را شکست بدهيم وگرنه امکان دارد ازبکستان با پيروزي مقابل قطر با ما هم امتياز شود و کار به تفاضل گل کشيده مي شود زيرا ديدار دو تيم در تهران و تاشکند مساوي شده‌اند. در اين صورت پيروزي با تعداد گل هاي زياد مقابل لبنان ارزشمند خواهد بود.

فوتبال ايران هفت روز پر هيجان را پيش رو دارد. اگر لبنان را سه‌شنبه ببريم حضورمان در پلي آف قطعي مي‌شود و به صعود مستقيم اميدوار مي شويم خوشبختانه نتيجه بازي ازبکستان و کره جنوبي را قبل از شروع بازي با لبنان مي‌دانيم زيرا آنها دو ساعت زودتر از ما بازي دارند. اين مسئله مي‌تواند از نظر روحي به سود مان باشد هرچند ما اگر مي‌خواهيم صعود مستقيم داشته باشيم بايد لبنان را شکست بدهيم.

مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل

  تيم ملي فوتبال لبنان با توقف برابر کره جنوبي اولين حذف شده گروه نخست لقب گرفت.


  در يک بازي از گروه اول مقدماتي جام جهاني در قاره آسيا و در گروهي که تيم ملي کشورمان نيز در آن قرار دارد، تيم ملي فوتبال لبنان که با 4 امتياز از 6 بازي در قعر جدول رده بندي اين گروه قرار دارد در بيروت ميزبان کره جنوبي بود.

به گزارش فارس، اين بازي در نهايت با نتيجه يک بر يک مساوي به پايان رسيد.

نيمه اول اين ديدار با نتيجه يک بر صفر به سود لبنان به پايان رسيد.

حسن معتوک در دقيقه 12 موفق شد ميزبان را يک بر صفر پيش اندازد.

در نيمه دوم و در دقيقه 98 کره جنوبي موفق شد با گل چي وو کيم از جهنم بيروت يک امتياز گرفته و لبنان را حذف کند.

همچنين وليد اسماعيل از ميزبان در وقت‌هاي اضافي بازي با دريافت کارت زرد دوم از داور، از زمين مسابقه اخراج شد.

با توجه به جدول رده بندي گروه نخست پيروزي لبنان مقابل کره نتيجه‌اي ايده‌آل براي ايران محسوب مي‌شد.

تيم ملي کشورمان هم دقايقي پيش موفق شد با نتيجه يک بر صفر مقابل قطر به پيروزي برسد تا اميدهايش براي صعود مستقيم به جام جهاني ببيش از پيش افزايش يابد.

لبنان با اين تساوي 5 امتيازي شد و با توجه با امتيازات ازبکستان 11، کره جنوبي 11 و ايران 10 امتيازي اولين حذف شده گروه نخست لقب گرفت.

بازي بعدي تيم ملي کشورمان 21 خرداد ماه با لبنان خواهد بود.

وزير ورزش با تقدير از بازيکنان ملي‌پوش فوتبال گفت: بازيکنان ما مقابل قطر شجاعانه بازي کردند.


 محمد عباسي پس از پيروزي يک بر صفر ايران برابر قطر در جمع خبرنگاران گفت: بازيکنان تيم ملي ايران بسيار خوب و شجاعانه مقابل قطر بازي کردند و البته دعاي خير مردم شريف‌مان نيز بدرقه تيم ملي بود. ملت قهرمان ايران که همواره پيرو رهبر هستند براي تيم ملي دعا کردند.

به گزارش فارس، وي ادامه داد: خدا را شکر مي‌کنيم که در اين بازي پيروز شديم و بازي بازيکنان ما در خور تقدير بود. آنها حساسيت اين بازي را درک کرده بودند. حتما به بازيکنان پاداش خواهيم داد. به کي‌روش هم بابت اين پيروزي تبريک مي‌گويم.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: قطر يک تيم کامل بود و ما 3 امتياز را از اين تيم گرفتيم.


 کارلوس کي‌روش پس از پيروزي يک بر صفر برابر قطر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قطر يک تيم کامل بود و ما توانستيم با بازي خوب 3 امتياز را از اين تيم بگيريم. کسب اين 3 امتياز براي ما خيلي مهم بود و پيروزي با گل‌هاي بيشتر اهميتي نداشت. از امشب به بازي بعدي‌مان فکر مي‌کنيم.

به گزارش فارس، وي ادامه داد: من گفته بودم که بايد متحد و همدل باشيم. براي موفقيت و رسيدن به اهدافمان بايد متحد و همدل بود.

سرمربي تيم ايران در مورد قضاوت اين تيم گفت: بازي سختي براي داور بود.

پيشکسوت فوتبال ايران، گفت: ما به مصاف لبنان مي‌رويم و مسابقه بعدي ما نسبت به رقبا آسان‌تر است.


 کريم باقري پس از پيروزي يک بر صفر ايران مقابل قطر، گفت: بازي بسيار خوبي بود. نيمه دوم عملکرد مناسبي داشتيم و به بازيکنان تبريک مي‌گويم که توانستند به پيروزي برسند. اميدوارم دو مسابقه بعدي را با موفقيت پشت سر بگذاريم و به جام جهاني برويم. همه انتظار دارند که تيم ملي به جام جهاني صعود کند.

به گزارش فارس، وي افزود: بازيکنان تلاش زيادي کردند و اين پيروزي مزد زحمات خودشان بود.

پيشکسوت فوتبال ايران در مورد اينکه خداداد عزيزي اعتقاد دارد صعود ايران به جام جهاني قطعي شده است، گفت: بازي بعدي ايران مقابل لبنان است وکار آسا‌ن‌تري نسبت به رقباي خود دارد. به اميد خدا لبنان را در تهران شکست مي‌دهيم و راه صعودمان به جام جهاني هموار مي‌شود.

باقري در مورد اينکه چه شد به قطر سفر کرد، اظهار داشت: فدراسيون از ما خواست که براي حمايت از تيم ملي به قطر سفر کنيم و ما نيز اين کار را انجام داديم.

وي در مورد اينکه آيا باز هم کنار تيم ملي حضور پيدا مي‌کند، گفت: حتما اين کار را انجام خواهم داد.

پيشکسوت فوتبال ايران گفت: صعود ما به جام جهاني قطعي شده است.


 خداداد عزيزي در مورد پيروزي يک بر صفر تيم ملي ايران مقابل قطر گفت: فکر نمي‌کنم قطر آنقدر قدرت داشت که بتواند ما را ببرد. بازيکنان ما شايد مقداري محتاط بودند که اين نيز شايد خواسته کي‌روش است. حق ما پيروزي بود و بازيکنانمان لياقت اين مسئله را داشتند. واقعاً حيف است مقابل قطر و لبنان به جام جهاني صعود نکنيم و همچنان شانس بالايي داريم.

به گزارش فارس، وي در مورد اينکه موقع زدن گل خوشحالي کرد عنوان کرد: چرا اين کار را انجام ندهم. تيم ملي را دوست دارم، شايد به برخي کارهاي فدراسيون و کي‌روش به عنوان يک فوتبالي انتقاد داشته باشم اما به تيم مملکتم علاقه دارم. سالها براي آن بازي کرده‌ام و مي‌دانم بازيکنان الآن چه مي‌کشند.

عزيزي در مورد اينکه آيا بايد صعود را تمام شده بدانيم، خاطرنشان کرد: فکر مي‌کنم صعود ما قطعي شده است، لبنان را در تهران برده‌ايم و اگر هم لبنان توانسته باشد کره را شکست دهد اين موضوع به نفع ماست.

وي در مورد اينکه چه برنامه‌اي براي آينده دارد، گفت: برنامه ندارم و امروز آمده‌ام فوتبال را ببينم.

دوحه دوباره خوش‌يمن شد

 

تيم ملي فوتبال ايران با پيروزي برابر قطر براي صعود مستقيم به جام جهاني برزيل اميدوار شد.


  تيم ملي فوتبال ايران از ساعت20 و 45 دقيقه در ورزشگاه السد در چارچوب رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني به مصاف تيم قطر رفت که اين بازي با نتيجه يک بر صفر به سود تيم ملي ايران به پايان رسيد.

رضا قوچان نژاد( گوچي) در دقيقه 65 با حرکت پا به توپ در عمق دفاع قطر در موقعيت تک به تک با دروازه‌بان قطر قرار گرفت و توانست با يک ضربه فني و دقيق درواز‌ه قطر را فتح کند و گل ايران را به ثمر برساند.

قوچان نژاد در دقيقه 72 يک گل ديگر به ثمر رساند که کمک داور آفسايد اين بازيکن را اعلام کرد.

مالک عبدالبشير سنگاپوري به قاسم برهان و بلال محمد از قطر و رضا قوچان نژاد از ايران کارت زرد نشان داد.

در اين بازي کارلوس کي‌روش به دليل محروميت اجازه نشستن روي نيمکت تيم ملي را نداشت و از روي سکوها بازي را نظاره کرد.

ايران با اين پيروزي شانس صعود مستقيم به جام جهاني 2014 برزيل را پيدا کرد. تيم ايران سه‌شنبه آينده در تهران بايد به مصاف لبنان برود.

ايران يکبار ديگر در مقدماتي جام جهاني 2006 آلمان با گلزني وحيد هاشميان توانسته بود قطر را حذف کند.

قطر با اين شکست کمترين شانس را براي صعود به جام جهاني دارد و تقريبا حذف شده است.

ترکيب تيم ملي فوتبال ايران:

رحمان احمدي، سيد جلال حسيني، امير حسين صادقي، هاشم بيک زاده، پژمان منتظري، جواد نکونام، آندو تيموريان، مجتبي جباري( از دقيقه 83 محمدرضا خلعتبري)، خسرو حيدري( از دقيقه 90 غلامرضا رضايي)، رضا قوچان نژاد ( از دقيقه 88 اميد ابراهيمي) و مسعود شجاعي

سرمربي: کارلوس کي‌روش

مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل

 

نيمه اول ديدار تيم‌هاي لبنان و کره جنوبي با پيروزي ميزبان به پايان رسيد.


 در يک بازي از گروه اول مقدماتي جام جهاني در قاره آسيا و در گروهي که تيم ملي کشورمان نيز در آن قرار دارد، تيم ملي فوتبال لبنان که با 4 امتياز از 6 بازي در قعر جدول رده بندي اين گروه قرار دارد در بيروت ميزبان کره جنوبي بود.

نيمه اول اين ديدار با نتيجه يک بر صفر به سود لبنان به پايان رسيد.

حسن معتوک در دقيقه 12 موفق شد ميزبان را يک بر صفر پيش اندازد.

با توجه به جدول رده بندي گروه نخست پيروزي لبنان مقابل کره نتيجه‌اي ايده‌آل براي ايران خواهد بود.

تيم ملي کشورمان دقايقي پيش موفق شد با نتيجه يک بر صفر مقابل قطر به پيروزي برسد تا اميدهايش براي صعود مستقيم به جام جهاني ببيش از پيش افزايش يابد.

مقدماتي جام جهاني - 2014

 

تيم فوتبال ژاپن با تساوي خانگي برابر استراليا به عنوان اولين تيم آسيايي به جام جهاني برزيل صعود کرد.


 در گروه اول مسابقات مقدماتي جام جهاني تيم ژاپن به مصاف استراليا رفت که بازي با نتيجه مساوي يک بر يک به پايان رسيد.

به گزارش فارس، تامي اووار در دقيقه 81 براي استراليا گلزني کرد. هوندا کيسوکه در دقيقه 90 گل تساوي ژاپن را از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند تا به اين ترتيب صعود ژاپني‌ها به جام جهاني قطعي شود و آنها اولين صعود کننده آسيايي به جام جهاني برزيل 2014 باشند.

ديگر ديدار اين گروه بين دو تيم عمان و عراق از ساعتي ديگر آغاز مي‌شود.

در اين گروه صعود ژاپن به جام جهاني قطعي شده است.

جدول اين گروه به شرح زير است؛

1- ژاپن 14 امتياز

2-استراليا 7 امتياز

3-اردن 7 امتياز

4- عمان 6 امتياز

5- عراق 5 امتياز

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ستارگان فوتبال و آدرس www.soccerstars.loxblog.comلینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان بعد از تائيد در سايت ما قرار ميگيرد (زيرا اين سايت فقط با وبلا گها و سايت هاي كه پيج رنك 1 به بالا دار تبادل لينك ميكند)





نويسندگان